Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4575 ggr
BaraLisa
2012-05-11 13:33

Relationer?

Hur gör ni andra med relationer till det motsatta(?) könet? Jag kan inte det där, jag förstår inte reglerna. Många av er verkar ju ändå ha partners. Jag attraheras ju av såna som inte är som jag vilket jag antar gör det hela svårare. De vill ha mig men det blir för mycket för dem. Jag bara gör ju, och håller inte på och tänker och spelar och sånt. Det är assvårt, mina impulser är för starka.

Hur gör ni?

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
Jess89
2012-05-11 14:22
#1

Vad är det som får dem att tycka att det blir för mycket? är det hur du är som person eller vad du gör?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

BaraLisa
2012-05-11 14:29
#2

Det jag gör, jag bara gör det som känns bra. Det blir nog mycket för snabbt, vilket jag tycker också. Ofta är det de som börjar härja och jag som fortsätter och vill ha mer. Och då blir det nånting

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Jess89
2012-05-11 14:32
#3

Hm ni kanske går för fort frammåt med relationen. Du kanske borde vänta lite längre innan du går in i någonting. Eller gäller det relationer som har pågått ett tag?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

BaraLisa
2012-05-11 14:35
#4

Jo jag vet. Jag kan bara aldrig hålla emot känslor som kan ge mig nåt jag vill ha. det är problemet. Skrikandes

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Evahelene
2012-05-13 17:33
#5

Jag ser det så här: om killen inte klarar av att du är så, då är han inte rätt kille för dig. Det behöver inte vara nåt fel att det "går fort fram" - guben friade till mig 2 månader efter första telefonsamtalet…och det kändes helt rätt. Det gör det fortfarande efter snart 2 år. Så när du träffar den rätte så funkar det!

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Alibi
2012-10-12 14:52
#6

Jag kan inte säga att jag tycker att det finns några regler mer än det där att man lyssnar på varandra, är ärliga med hur man känner och är varandra trogna och inte skadar varandra och sådär.

När det gäller att du "blir för mycket" så tycker jag han borde acceptera det, om han är rätt för dig gör han det och ni kommer efter ett tag hitta ett bra sätt att hantera det så att båda parterna trivs och sådär.

Försök att ge det tid och tålamod och prata med varandra! Glad

I'm gonna let my little light shine

Annons:
PiganX
2012-10-13 22:03
#7

Jag håller med #5Glad

Livet_1980
2014-11-07 07:44
#8

Det är svårt med relationer. Min man har adhd och jag ty mer det är jättesvårt. Han har svårt att veta hur han ska göra för att finnas där för familjen eftersom han kastar sig in i saker som får honom attmp bra men inte säkert att det får oss andra att må bra. Har inga direkta råd mer än att verkligen försök prata med din partner om hur du funkar och vad du behöver för att må bra och att han kan säga hur han upplever dig utan att du tar illa upp och att du kan försöka närma dig honom bäst du kan :)

Upp till toppen
Annons: