Annons:
Etikettatt-vara-anhörig-till
Läst 1871 ggr
Jess89
11/2/13, 9:38 PM

Påverkas livet av att vara anhörig

Påverkas ditt liv av att vara anhörig och hur hanterar du det?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Ove-D
11/7/13, 10:15 PM
#1

Ja det är ju självklart att jag blir berörd. Det är oro men också att det krävs att jag har mer kontakt med skola och liknade för att informera, medla och förklara hur min son fungerar. Jag har en äldre son och där har det inte varit lika mycket oro för att inte klara skolgången. Det handlar inte bara om betyg utan även att klara av det sociala och att inte bli mobbad eller retad.

[RedHood]
11/7/13, 11:04 PM
#2

Ja, det gör det. Det är mycket som jag än idag inte klarar av eller blir känslig av. Som till exempel att köra bil eller folk som är påverkade. Även när folk som inte vet vad jag har varit med om som säger allabarnenskämt till mig som till exempel "All barnen gick kom över gatan förutom Johanna för hon blev överkörd av ett fyllo". Rimmar inte men det gör mig så ledsen. Men samtidigt så har det påverkat mig på ett bra sätt, inte bara negativt. Jag är mer medveten om vad som händer runtomkring mig som till exempel människor som är påverkade. Jag drar ifrån mig från farliga situationer och det är jag glad över idag.

Så ja, det är både bra och dåligt att vara anhörig. Det är tråkigt att man ska behöva men samtidigt så lär man sig av det!

Matiildan
7/3/16, 9:52 PM
#3

Finns det något särskilt forum för anhöriga?

Upp till toppen
Annons: