Annons:
Etikettövrigt-anhöriga
Läst 2998 ggr
JohannaEkroth
8/5/14, 1:04 AM

Den stora Skogsbranden

Det är väl ingen som har undgått att höra om den stora skogsbranden som härjar i Västmanlandsområdet. 

Är du själv drabbad, eller känner folk som drabbats?

Jag bor i Eskilstuna, Södermanland, så jag bor inte förskräckligt långt därifrån. Men jag tycker det är hemskt för alla inblandade. Människor som djur. Och jag har suttit här och gråtit för deras skull. 

Hur känner du?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
MarHai
8/5/14, 1:13 AM
#1

Jag tycker det är fruktansvärt hemskt och obehagligt. Flera vänner och bekanta bor i närheten av branden, och en släktings hus har brunnit ner. :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

JohannaEkroth
8/5/14, 1:17 AM
#2

#1  Usch, vad hemskt. Helt fruktansvärt! Har din släkting fått någon hjälp med husrum, mat och kläder och så vidare? ❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
8/5/14, 1:18 AM
#3

Vill tipsa om en Grupp på Facebook som heter Hjälp finnes (Skogsbranden) där folk i hela landet erbjuder olika sorters hjälp till alla behövande.

https://www.facebook.com/groups/881499941879435/

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
8/5/14, 1:21 AM
#4

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

MarHai
8/5/14, 1:21 AM
#5

#2 Ja dom får bo hos sina familjer så länge. Så förbannat tragiskt :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Paxxa
8/5/14, 1:25 AM
#6

Jag bor också i Eskilstuna. Önskar jag kunde hjälpa till med något men har väldigt liten bil utan drag, inget släp och bara en liten lägenhet. Är med i gruppen och delar så mycket jag kan! Jag blir tårögd av lycka över hur många som erbjuder sig att hjälpa till, vilka hjältar!! ❤ ❤ Än så länge har väl ingen omkommit i branden vad jag vet, hoppas det får fortsätta vara så lyckligt iallafall! Människor är lätta att flytta på, värre med alla stackars bonddjur som blir stressade av rök, lukt och av människornas sinnesstämning. Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla djur överlever med all denna hjälp

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Annons:
VildaVittra
8/5/14, 1:33 AM
#7

#6 Man brukar ju dessutom ha många djur när man har lantdjur, fler än vad man får in i en bil med släp.

Är inte medlem på facebook, men skulle kunna ställa upp och ta emot fjäderfä, bor öster om Uppsala.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JohannaEkroth
8/5/14, 1:45 AM
#8

#7 Om du PM:ar dina uppgifter till mig med en text som jag skulle kunna lägga in i gruppen på FB så ordnar jag det. Mobilnummer att nås på, namn samt en text om vad du kan hjälpa till med och vart du finns. ❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

VildaVittra
8/5/14, 1:51 AM
#9

#8 Du har pm.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JohannaEkroth
8/5/14, 2:09 AM
#10

#9 Svarade. 👍

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[rumelle]
8/5/14, 11:38 AM
#11

Jag bor själv i Småland men är uppvuxen i Avesta och har hela släkten på min pappas sida i Avesta/Sala-området. Just nu är det ingen fara för dem men om vinden vänder åt nordost blir det värre. 
Känns väldigt jobbigt när man inte vet vad som kommer att hända och hur elden kommer att sprida sig. Och att inte kunna vara där och hjälpa sina släktingar om de skulle behöva evakueras känns oerhört frustrerande.

Paxxa
8/5/14, 3:15 PM
#12

#7 Ja, visst är det så. Vet att en tjej lyckades flytta på sina 120 mjölkkor, det tycker jag var fantastiskt! Att hitta en ladugård med plats för 120 kor, med mjölkutrustning, OCH lyckas få tag på något sätt att transportera dom. Underbart!

Dock var det en familj som inte blev varnade i tid, dom fick akut fly när tomten brann. Tyvärr fick de inte med sig sina får och hästar 😢

Nu har också minst 1 man omkommit i branden. RIP ❤️

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Jess89
8/5/14, 10:10 PM
#13

Vad hemskt lider verkligen med de drabbade. Hoppas verkligen att de lyckas släcka branden snart för allas bästa och så fler slipper att omkomma i branden.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Gasoline
8/16/14, 7:17 PM
#14

Otroligt tragiskt. Jag hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt för alla inblandade. 🌺

Åkte utomlands när detta började och vet därav inte så mycket om branden mer än att den är i närheten. Försökte googla lite på detta och fick upp något om att den var anlagd 🤔 Artikeln verkade dock väldigt oseriöst skriven. 

Hur började branden?

Intehärutandär
8/17/14, 5:55 PM
#15

Vi blev inte drabbade av branden, tack och lov. Men dagar av rök och askregn, som gjorde att vi fick hålla oss inne pga den starka stanken. Nu återstår att städa. Hur vet jag inte, för allt ute är täckt av aska och det går inte bort med varken vatten, såpa, stålborste. Kanske får måla om alla möbler, staket m.m.

VildaVittra
8/17/14, 6:16 PM
#16

#15 Låt vintern göra en del av jobbet, vårsolen kommer dessutom bleka mycket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: