Annons:
Etiketti-livets-slutskede-och-tiden-efter
Läst 2219 ggr
bettan1967
2014-08-24 10:20

livet efter mammas bortgång

Min mamma gick bort på långfredagen 2014.. 66 år gammal.

Saknaden efter henne är tung och allt var och blev så traumatiskt när hon gick bort. Jag och min bror visste att hon hade KOL men hon vägra att söka hjälp.

En granne hade saknat henne så polisen fann henne i sin lägenhet på skärtorsdagen med en mycket låg temp och uttorkad, infektion och en kraftig blodförgiftning.

Jag behöver få prata och skriva om det för det gör fortfarande ont i mig och minnesbilderna finns där på IVA när jag sitter vak på henne under natten.

Det smärtar som tusan men tacksam att jag fick vara med henne under de sista timmarna.

Tiden efter åkte jag in en rejäl kris och blev sjukskriven i 2 månader och började röka efter tio års uppehåll.  En vecka innan den 18 så börjar jag må dåligt varje månad då sätter en process i mig i gång med sorg, gråt, nedstämdhet mm.

Fick ett arv från henne men vill knappt använda pengarna för det känns så märkligt så jag har lånat ut nästan allt.


Elisabeth

Annons:
_Fisken
2014-08-24 10:26
#1

Är det inte jobbigt när nära går bort? usch
Försök att återhämta dig på sikt. Jag tror inte mamma din vill att du ska må dåligt.

bettan1967
2014-08-24 10:48
#2

Det har varit jobbigt.. speciellt när det blev som det blev. Det är inte kul när någon går bort så är det men det är jobbigt när man inte får en chans att förberedda sig mentalt.

Sorgearbetet är en process och det tar tid och denna gång ska jag ge den tid som behövs.

Mina yngsta barns pappa tog sitt liv 1998 och då flydde jag in i mitt missbruk igen och kunde inte hantera mina känslor men denna gång är jag nykter och drogfri sedan snart 15 år och jag ska ge den tid det behövs.

Tacksam att jag fick den korta stund med min mamma, annars hade jag haft svårt att förlåta mig.


Elisabeth

Upp till toppen
Annons: