Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Presentationer Hälsningar Kontakt sökes Allmänt ¤ Livshotande sjukdomar ¤ Kroniska sjukdomar ¤ Psykiska sjukdomar -- Suicid - Självmord ¤ Funktionsnedsättningar -- ADHD/ADD -- Asperger och autism ¤ Missbruk och Beroende -- Alkohol -- Narkotika ¤ Mobbning, konflikter och gräl ¤ Våldtäkt & Incest ¤ Att vara anhörig till... ¤ Övrigt Anhöriga ¤ Positivt i livet ¤ Negativt & Jobbigt ¤ Berättelser ur livet ¤ I livets slutskede och tiden efter ¤ Minneslunden ¤ Lagar & Regler ¤ Hjälpmedel och stödinsatser ¤ Tips och råd ¤ Böcker och övrig media ¤ Dikter ¤ Undersökningar ¤ Lekar och tävlingar [OT - ] Utanför ämnet Om sajten & IFokus Om andra sajter
¤ Tips och råd

Julklapps- och presenttips till anhöriga

2015-12-19 19:08 #0 av: Eda

Till anhöriga, vare sig de har rörelsehinder eller inte kan det vara besvärligt att hitta på julklappar. Själv tycker jag att det är jättebra att få ”tjänster” i form av ett presentkort av mina barn och barnbarn. Det är något jag verkligen uppskattar!
Det kan gälla t.ex. biltransporter, sömnad och uppsättning av gardiner.

Fler förslag finns i min blogg på: Jul- och födelsedagstips till äldre personer

BloggarTextilochtips och handikapptips  

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2015-12-19 19:10 #1 av: TjockaBerta

Jag är inte så gammal men uppskattar verkligen ett presentkort på massage eller fotvård.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.