Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Presentationer Hälsningar Kontakt sökes Allmänt ¤ Livshotande sjukdomar ¤ Kroniska sjukdomar ¤ Psykiska sjukdomar -- Suicid - Självmord ¤ Funktionsnedsättningar -- ADHD/ADD -- Asperger och autism ¤ Missbruk och Beroende -- Alkohol -- Narkotika ¤ Mobbning, konflikter och gräl ¤ Våldtäkt & Incest ¤ Att vara anhörig till... ¤ Övrigt Anhöriga ¤ Positivt i livet ¤ Negativt & Jobbigt ¤ Berättelser ur livet ¤ I livets slutskede och tiden efter ¤ Minneslunden ¤ Lagar & Regler ¤ Hjälpmedel och stödinsatser ¤ Tips och råd ¤ Böcker och övrig media ¤ Dikter ¤ Undersökningar ¤ Lekar och tävlingar [OT - ] Utanför ämnet Om sajten & IFokus Om andra sajter
¤ Mobbning, konflikter och gräl

Orkar inte vara en mamma till min mamma

2016-11-27 19:03 #0 av: Wijnja

Jag vill bo hemma själv i min lägenhet vill ha ett privatliv jag är tvingad ta hand om min mamma

Anmäl
2016-11-27 19:09 #1 av: Aleya

Du är aldrig tvingad till att ha hand om din mamma. Men sen måste man ju ha ekonomi till att flytta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-11-27 19:31 #2 av: Maria

Nu vet jag inte vad det är för fel på din mamma men tvingad att ta hand om är väl tveksamt då det finns hemtjänst bland annat.

Svårt att svara på efter ett så kort inlägg.

/Maria

Anmäl
2016-11-27 19:34 #3 av: Wijnja

Har egen lägenhet jag vill flytta hem hon är väl rädd bli ensam

Anmäl
2016-11-27 19:36 #4 av: Maria

#3 Förstår inte vad du menar.

Har du ett eget boende?

/Maria

Anmäl
2016-11-27 19:53 #5 av: Aleya

#3 du har eget boende? Men var där. Man kan inte behaga sin mamma konstant.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-11-27 23:10 #6 av: Wijnja

Jag har egen lägenhet hon ville jag skulle bo hos henne ett tag nu vill jag flytta hem igen

Anmäl
2016-11-27 23:22 #7 av: Aleya

#6 men då har du ju själv valt att flytta hem igen. Din mamma måste lära sig acceptera förändringar.
På dig lät det som att hon inte lät dig flytta hemifrån.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-11-28 06:15 #8 av: Maria

Jag trodde också att hon inte vill att du skulle flytta hemifrån.

Det här är problem din mamma måste ta i själv. Hon kan ju inte förlita sig på att du finns tillhands alltid.

Har hon någon kontakt med kommunen eller vården?

/Maria

Anmäl
2016-11-28 07:00 #9 av: Wijnja

Nej jag vill ha eget privatliv hon tror jag är hennes lilla morsa

Anmäl
2016-11-28 07:09 #10 av: Maria

#9 Försök att förklara för henne att du har ett eget liv.

/Maria

Anmäl
2016-11-28 08:15 #11 av: Gronstedt

Varför ska du flytta hem? Om du väljer att bo ihop med din mamma får du acceptera att inte ha lika mycket privatliv som om du bor ensam, det blir så när man bor tillsammans med någon. Och om du flyttar in i hennes hem får du acceptera hennes regler.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.