Annons:
Etikettallmänt
Läst 1516 ggr
[Wijnja]
7/29/17, 1:32 PM

Kommer avbryta kontakten med syrran

Min syrra tar allt som har ett värde på resten lämnar hon till oss andra jag vill inte ha ett skit av sakerna sen dem har inget värde hon tänker bara på sig själv

Annons:
Maria
7/29/17, 1:38 PM
#1

Pratar du om arv eller vad handlar det om?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
7/29/17, 1:41 PM
#2

Arv jag får nog inget hon tar allt nu

[Wijnja]
7/29/17, 1:42 PM
#3

Hon är skit elak hon förväntar sig få min hjälp i höst

Maria
7/29/17, 1:43 PM
#4

Då får du väl bryta kontakten eller ta striden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sjuttan
9/24/17, 11:18 AM
#5

Arv fördelas väl i bouppteckningen?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[SonjaG]
10/24/17, 10:55 AM
#6

Lösöre kan man tillsammans lägga i ex antal högar, så många som ni är. Sen drar man lott. Ingen behöver känna sej förbisprungen eller lurad  om alla kommer överens om högarnas innehåll. Så gjorde vi och många av mina jämnåriga arbetskamrater.

Annons:
Carmarino
10/24/17, 11:32 AM
#7

Dra lott är otroligt orättvist. Så gjorde min mor och hennes bröder när min mormor dog. Min mor förlorade nästan varje lottdragning, och fick inte särskilt mycket efter sina föräldrar. Ändå var hon den som brytt sig mest om sin mor på slutet. Bröderna var sällan där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Eda
10/24/17, 11:52 AM
#8

När min mormor gick bort fick hennes barn (3 st)  i tur och ordning välja sig någon möbel eller annat lösöre.  Sen fortsatte de om igen tills allt var slut av det någon ville ha. På så sätt fick blev alla nöjda, om än inte alla fick sitt första val tillgodosett.  Jag tror min äldsta moster fick börja och att det som blev över skänktes eller såldes.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: