Annons:
Etikettertips-och-rådatt-vara-anhörig-tillallmänt
Läst 36 ggr
Eda
2/18/23, 9:51 AM

Tips – Hur man kan hjälpa anhöriga i hemmet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🔨
Har ni anhöriga som bor i sitt hem och som behöver hjälp ibland har jag skrivit om i min blogg.

För att spara tid, försök att samordna hjälpinsatserna genom att be den som behöver hjälpen skriva en lista så fort hen märker att hjälp behövs till något görande som t.ex. att byta glödlampa, spika upp en tavla, köpa blomjord, hämta ett paket på utlämningsställe, sy i ett blixtlås och mycket annat. – Det kan vara rätt irriterande om man just besökt anhörig och när man kommer hem får ett samtal av den man besökt säger att hen glömde be dig byta glödlampan på toan, så man får ta sig dit igen samma dag.

I mitt blogginlägg har jag också skrivit om hur man kan få mer eller mindre gratishjälp genom Fixarservice som finns i många kommuner och hur man kan hitta lite billigare hantverkshjälp på nätet, vidare hur man blir av med gamla uttjänta möbler, större skräp etc.

🌺 Se: https://handikapptips.wordpress.com/2023/02/15/tips-for-anhoriga-hur-de-enkelt-kan-hjalpa-till-med-praktiska-goromal-for-aldre-personer-med-funktions-nedsattning-som-bor-i-sitt-hem/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Exempel på ”önskehjälplista” som kan placeras t.ex. på kylskåpet. JAG SKULLE BEHÖVA HJÄLP MED FÖLJANDE: Byta glödlampan i badrumstaketKöpa hem en påse med 18 l blomjordFå trasig stol körd till sopstationFå tavla uppspikad i sovrummet.................................................................... INNEHÅLL1. Inledning 2. Exempel på mindre hjälpinsatser som släkt och vänner kan hjälpa till med.    a. Praktisk enklare hjälp…
  • Redigerat 2/18/23, 12:48 PM av Draken
  • Redigerat 2/18/23, 9:52 AM av Eda
Annons:
Draken
2/18/23, 12:47 PM
#1

Jättebra skrivet.🙂

Jag fäster det på löpsedeln 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: