Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1666 ggr
BaraLisa
2012-01-10 18:09

Vilken relation?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket släktband har du till den du är anhörig/medberoende åt? Eller har du kanske flera roller?

(Foto: Bes Z med tillstånd.)

Du är…

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
BaraLisa
2012-01-11 17:34
#1

Tack för era svar! Berätta gärna mer om dessa relationer, då många av oss har olika relationer som "anhöriga". Är det svårare eller lättare att ha flera roller? Orkar man med alla samtidigt eller hoppar man emellan? …

Med vänliga hälsningar Lisa

 

[FruStein]
2012-01-14 18:18
#2

Jag är fru åt en man med Aspberger och syster åt min bror som har Downs Syndrom.

sighni
2012-01-15 11:29
#3

Jag är sambo med en man som har asperger och är nykter alkoholist och dotter till en alkoholist. Även svärmor och svågrar är/har varit alkoholister.

BaraLisa
2012-01-15 11:57
#4

Tack för era svar! Jag är syster, barn och på sätt och vis barnbarn. Men främst dotter och syster till missbrukare och psykiskt ofriska.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Evahelene
2012-01-18 20:36
#5

Jag har barn med autismspektrumstörning, syskonbarn med ADD, bror med AS och har varit gift med en blandmissbrukare. Och har en bipolär mor.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

AnneN
2012-01-19 10:38
#6

Jag är barn, syster, moster och vän och då gäller det både missbruk och psykiska funktionshinder/sjukdomar, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Thyra4
2012-01-29 17:46
#7

Jag är mamma och mormor. Dottern är nykter alkoholist och har haft olika diagnoser under alla hennes jobbiga år, men den senaste är Asperger med Autistiska drag. Hennes son Asperger och alkoholist, dotter alkoholist och Asperger med Autistiska drag. Jag har varit gift med en alkoholist och han var pappa till mina barn. Jag har en son, som inte alls har någon förståelse för dottern och hennes barns svårigheter (tycker bara att de är lata) men han har två tonårspojkar som genom skolan i flera år har rekommenderats hjälp, men föräldrarna avvisar hela tiden. Vi får väl se hur det går.

sighni
2012-01-31 15:11
#8

#7 Det är bedrövligt att föräldrar kan avvisar hjälp som barnen behöver. Komplicerat det där. Hoppas pojkarna får den hjälp de behöver snart så inte problemen förvärras. Går det att prata med din son om varför han förnekar dem hjälp. Det kanske finns någon knut hos honom som behöver lösas upp?

Thyra4
2012-02-01 16:42
#9

#8# Han är ingift i en familj, som spelar ett spel. Deras dotter mådde inte säsrkilt bra i tidiga tonåren, skar sig, drack och betedde sig illa. Åkte ut och in på akuten. Detta förnekar föräldrarna idag, fast hon har ärren kvar på armarna. Hon blev gravid med min son när hon var 15 år och de gifte sig och har tre söner nu. För mej så känns det som att min son har blivit "köpt" och hjärntvättad. Han var en mjuk och fin kille här hemma.

sighni
2012-02-11 10:38
#10

#9 Det låter väldigt besvärligt det där. Hoppas det på något sätt ordnar upp sig.

[Aestus]
2012-02-11 12:05
#11

syster

BaraLisa
2012-02-11 12:18
#12

Tack än en gång för att ni delar med er, det är skönt att inte vara ensam.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Upp till toppen
Annons: