Annons:
Etikettpositivt-i-livet
Läst 3355 ggr
[JoannaStridh]
2012-04-01 12:51

Min hund, min hjälp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bästa vän här i livet har alltid varit min hund, han har alltid kommit springandes så fort han ser tårar på min kind. Han lyssnar alltid och är alltid lika mjuk att ligga på.

Man kan inte vara arg runt honom, och varje gång jag ser honom känner jag hur lyckan inom mig kommer. Vi fick honom 2010, vi skulle bara vara fodervärd medans ägarna åkte bort ett år. Sen blev det bara mer och mer, och till slut fick vi honom i julklapp (2011) Och han kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Nu undrar jag, har du några/något djur som hjälpt dig mycket? (Berätta gärna lite om honom/henne)Skrattande

Annons:
JohannaEkroth
2012-04-01 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja jag har två marsvin som är mina bebisar som jag får ta hand om och skämma bort och ge kärlek.

Jag skulle vilja ha en hund. En schäfer eller en golden retriver, men jag har tyvärr inte de tusenlapparna att betala. En omplaceringshund tar ag mer än gärna emot.

Men här är Alaska

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Vanniz
2012-04-01 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min rottweiler tik har hjälp mig så mycket jämt när jag mått dåligt och gråtit så har hon kommit till mig och ska kramas så slickar hon på min hand, så fort jag kommer hem blir hon glad och hälsar först på mig av alla andra .. hon sover hos mig varje natt nära mig.. tyvär så är hon 5 år och jag märker att hon börjar bli äldre vill inte förlora min älskling hon betyder allt för mig haft henne sen hon var valp :( förra året så fick hon 5 underbara valpar självKyssHon och jag har hållt ihop hela tiden hon är min bästa vän!

JohannaEkroth
2012-04-01 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och Texas

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Vanniz
2012-04-01 12:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min sötis igen Kyss

[JoannaStridh]
2012-04-01 12:59
#5

#1 Vilken sötnos!

Ja hundar är underbara! Ifall du någon gång får dom där tusenlapparna skulle jag verkligen tipsa dig om en Golden, finare hund får man leta efter! Skrattande

[JoannaStridh]
2012-04-01 13:00
#6

#4 Pep till lite, gud vilken fin hund! Så himla söt!

Har länge velat ha en rottweiler men mamma har ju tyckt att dom är lite stora Flört

Annons:
Vanniz
2012-04-01 13:02
#7

#6 dom är väl inte så mycket större en golden:D? Iallafall inte tikarna =) Fast iofs så är min tik rätt liten för att vara rottweiler,haha :)

[JoannaStridh]
2012-04-01 13:04
#8

#7 Och min Golden är väldigt stor för att vara golden Flört

Ja men dom är väl ganska kraftiga ändå? Förvånad Tror dom har mer styrka än en golden. Trots att min lille kille är ganska stark när han får syn på vatten hehe Skäms

Intehärutandär
2013-10-20 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi skaffade Spike i höstas. Då var han 3 månader. Han har hjälpt oss enormt mycket att känna oss gladare och komma ut. Jag och barnet har social fobi. 

Älskar honom och hans ras. De är så speciella. Han älskar att mysa och kommer ofta för att kramas. Han är snäll och är alltid glad. Grannen som också har hund är lite förälskad i Spike och han i henne. Hennes hund är ju inte så här mysig (hennes hund ligger ju nära och sover och gillar att bli klappad t ex, fast Spike vill själv mysa också och kommer då och buffar med nosen och lägger sig som på bilden. Med ansiktet emot halsen eller bröstbenet).

Jess89
2013-10-20 21:59
#10

#9 Skulle också vilja ha hund men behöver bättre ekonomi för att skaffa hund. Vill hundens bästa om det skulle hända något. Lite OT men fungerar det bra mellan Spike och din son?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Intehärutandär
2013-10-20 22:27
#11

#10 Jadå, han (sonen) har utvecklats mycket sedan vi skaffade honom. I början tyckte han det var väldigt jobbigt att stanna utanför affären med Spike, medans jag sprang in. Men nu klarar han av alla frågor med lätthet. Han är också väldigt stolt över Spike och visar gärna upp honom. 

Min son är ju ett 'barn' så de har ju annan relation. Jag är som Spikes mamma och min son är hans bror - som kan busa med honom. Jag är ju flockledaren.

Grodan
2013-10-27 01:28
#12

Mina två illrar håller mig vid liv rätt bra. Jag deppade ihop totalt när mitt livs kärlek, Korven, somnade in 17 juni 2013. Korven var en brun dobermann som jag delade mitt liv med i 10 år… jag gråter fortfarande varje kväll… saknaden är såå stor och smärtan är så svår att jag faktiskt måste stänga av den… men jag fortsätter att leva i a f… vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: