Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2122 ggr
PiganX
8/18/12, 4:14 PM

Presenterar mig själv

Jag tänkte att jag presenterar mig själv, så att ni andra får en bild av vem jag är. Det kan ju vara svårt att bedöma sånt bara genom att läsa vad jag kommenterar i olika trådar.

Jag heter alltså Felicia, och jag är ny Medarbetare här på Anhöriga. Jag är även Medarbetare på flera andra sajter.

Jag är uppvuxen i Kiruna, en stad låångt i norr med långa och kalla vintrar med vanligvis 20-40 minusgrader. På somrarna är det midnattssol där och varmt, snön försvinner i mitten av juni och kommer tillbaks i oktober/november.

Just nu bor jag lite utanför Stockholm, och vill gärna skriva att jag har 3 hundar men (tragiskt nog) har två av våra hundar gått bort nu i juni och det är väldigt svårt att vänja sig vid det, så står fast vid att jag 3 hundar men att bara 1 av de är i livet.

Min hund Leo är i princip hela mitt liv. Det är han som får mig att orka kämpa vidare och inte ge upp. Jag vet ju att han behöver motion, lekstunder och uppfostran så då blir det ju automatiskt så att jag inte kan sitta inne ens om jag har en jobbig dag. Prioriterar alltid honom före mig själv, och ser alltid till att han har det så bra som bara är möjligt.

Jag är en människa som bryr sig ganska mycket, och det är både negativt och positivt. Jag tar åt mig av saker alldeles för lätt, tyvärr. Och jag mår ofta dåligt över vetskapen att den här världen är såpass orättvis som den är. Det gör så ont att veta att andra människor är ensamma eller mår dåligt, att det existerar misshandel, djurplågeri, krig, mobbning, psykisk misshandel, obotliga sjukdomar och våldtäkter. Men i övrigt är det ju en positiv egenskap att bry sig.

Jag vill finnas till för så många som möjligt och en av sakerna som tar mig upp ur sängen även när jag bara vill ge upp och sluta bry mig, är att jag kan hjälpa andra människor. Jag vet hur det känns att inte ha någon, och vill därför finnas till för så många som bara är möjligt. Just därför driver jag sajten Ensamhet och är MedarbetareBehandlingshem, Psykologi, Svåra Tider, Självkänsla och nu även Anhöriga. Är även aktiv på många andra av iFokus sajter.

Jag är 164 cm lång (eller kort), har mörkbrunt, mellanlångt hår och klär mig oftast i linne och leggings, har nästan alltid mörka kläder. Har hål i öronen, i högra örat hade jag nyss en 10mm töjning men den tog jag bort. På högra sidan underläppen har jag en piercing, och snart piercar jag även näsan. Vill även tatuera mig, vill främst tatuera över alla mina ärr jag har.

Jag är väldigt öppen av mig, kan berätta det mesta om mig själv utan större problem om jag vill. Om någon däremot försöker tvinga mig så vägrar jag, känns inte alls kul. Men har ni frågor om mig så ställ dom, är alltid ärlig och vill/kan jag inte svara så säger jag det.

Jag har trotssyndrom (ODD), och Asperger, ska ev. utredas för ADHD också.

Jag hoppas att ni fått en bra bild av mig, undrar ni något så är det bara att fråga på. Jag hoppas att ni kommer trivas med mig här. Kramis Glad

Annons:
BaraLisa
8/19/12, 1:22 PM
#1

Jättekul att ha dig här! Blir nyfiken på hur gammal du är. Skrattande

Med vänliga hälsningar Lisa

 

PiganX
8/19/12, 3:59 PM
#2

Och jag är jätteglad att jag hittat hit! Glad Jag är 15 år.

Monsva
8/19/12, 6:56 PM
#3

Oj, är du bara 15 år! Jag har läst många av dina inlägg här på iFokus och beundrar din klokskap! Du har så många fina råd och tankar att förmedla, tycker jag. Otroligt att du är så ung!

PiganX
8/19/12, 7:07 PM
#4

Tack så mycket Monsva, det värmer verkligen att höra! Glad Har fått höra flera gånger förut också att jag verkar vara äldre än vad jag är, och det är ju en ganska positiv sak så.

mayolica
8/30/12, 9:46 PM
#5

Va ? är du verkligen bara 15 år.Förvånad

Jag trodde att du var lite äldre,du skriver väldigt bra.

Jag har förstått att du är ung och att du verkar äldre i det du skriver än du är,men jag trodde nog att du ändå måste vara omkring 17-18 år. Du är i allafall jätteduktig.

~ mayolica ~

Jess89
8/30/12, 9:50 PM
#6

jag håller med att du är en duktig tjej för att vara så ung Glad

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
PiganX
8/30/12, 11:22 PM
#7

Tack så mycket, Mayolica och Jess Glad Jag är glad att ni får den uppfattningen, det är alltid positivt.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: