Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1545 ggr
toshiba
3/30/13, 12:17 PM

Toshiba

Hej 

Är mamma till en dotter med diagnos Borderline. Hon är 22 år och alltså myndig men det hjälper inte ett moders-hjärta. Jag går i ständig oro för att hon ska lyckas med det hon försökt två ggr.(att ta sitt liv).

Livet är tufft både för henne och mig. Hon går på behandling men har sina down-perioder.

Själv mår jag dåligt till och från men har ingen kontakt med någon sorts stöd för anhöriga. Har frågat om det finns någon slags info för anhöriga om hur man ska bete sig och hur man bäst stödjer men det finns tydligen ingen. Skriver därför här för att kanske få någon sorts stöd och råd.

Annons:
Jess89
3/30/13, 12:55 PM
#1

Det finns massor bra människor här på sajten som säkert kan hjälpa dig. 🙂Ett stort lycka till och hoppas att du får den stöttnig/hjälp du behöver.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

PiganX
4/6/13, 6:31 PM
#2

Du skulle inte kunna vända dig till psykiatrin för en egen kontakt, så att du kan bolla tankar och känslor med någon professionell? För jag tror nog att det skulle bli lättare då, om du hade någon att prata med som har som jobb att försöka hjälpa dig och dessutom är rejält insatt i ämnet. 

Jag önskar dig och din dotter all lycka.

Jess89
5/13/13, 3:31 PM
#3

Hur har det gått? har du fått någon hjälp av svaren du fick?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: