Annons:
Etikettböcker-och-övrig-media
Läst 1432 ggr
Jess89
2013-05-24 14:30

Hinsehäxan

Hinsehäxan handlar om Lillemor Östlin som förlorar omsorgen om sina barn och trots sina motgångar i livet fortsätter hon och kämpa. Vi får en blick över hur den svenska krininalvården fungerar och beskriver vilka långa beviskrav som ställs i narkotikamål. Lillemor berättar för första gången öppet om förhållandet till justitieministern Lennart Geijer.

Huvudpersonen Lillemor Östlin har tillbringat över 25 år i fängelset. Hon har rymt tre gånger från Hinseberg. Använt anfetamin i 40 år. Lillemor Östlin berättar om sitt liv: uppväxt, vägen till prostitution, narkotikamissbruk, oskyldiga och mindre oskyldiga brott.

Vad tycker du om Hinsehäxan? Är det skillnad på boken och serien?

Jag skulle rekomendera att läsa boken. Har inte hunnit läsa färdigt boken ännu men tyckte att det var en bra bok så långt som jag har läst.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Intehärutandär
2013-05-25 00:18
#1

Nu var det några år sedan jag läste den (äger boken), men jag gillade den minns jag. Följde serien med, men den tog väl slut tidigare än boken? Eller så missade jag en massa avsnitt. Har för mig att den var som en mini-serie på 4 avsnitt bara.

mayolica
2013-05-25 01:15
#2

Jag tycker boken är mycket bättre än TV serien

~ mayolica ~

Jess89
2013-05-25 12:53
#3

#1 Jag har visserligen inte läst ut boken ännu men fick samma tanke att den slutade för tidigt. Vem vet det kanske görs en fortsättning på serien. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Upp till toppen
Annons: