Annons:
Etiketti-livets-slutskede-och-tiden-efter
Läst 3709 ggr
Anna4077
8/11/13, 3:33 AM

konstigheter efter farmor och farfar gick bort

Så här är det. Jag var väldigt nära min farfar. För ett par år sedan gick min farmor bort i plågsam cancer, hon svalt ihjäl framför våra ögon. Efter det tog jag väldigt mycket hade om min farfar, tillsammans med övriga i familjen såklart. Vi har alltid varit väldigt nära speciellt jag, pappa och farfar. Han sa jämt att döden inte kunde skilja oss åt. I september förra året blev farfar sjuk. Han ville inte leva längre men va väldigt besviken över, som han sa på sin dödsbädd, "vi kan inte leva våra liv ihop, du föddes för sent och jag förtidigt". Tillslut gav kroppen upp. Under tiden så sjukhuset var jag där nästan varje dag. Jag var den som fick han att äta även om det var lite och sånt. 4 oktober, på min farmors födelsedag lämnade han oss hela min värld blev helt sne. Plötsligt hade jag inget att göra, är hemma sjukskriven på deltid. Hade ingen att ta hand om och min pappa sörjde och drog sig undan. Tillslut bestämde jag mig för att jag behövde någon att ta hand om så jag skaffade en hamster, min bebis Rolf aka Roffe. Men konstiga saker har häntDagen efter min farfar dog skulle min sambo köra min bil men den startade inte alls, dagen efter funkade den som den skulle. Jag tror min farfar "stängde" av den för att jag inte skulle köra upprörd. Han sa alltid att man inte skulle sätta sig bakom ratten om man va känslosam. Andra små saker har hänt som är konstiga och inte går att förklara. Första tiden kändes det inte som han var död utan han kändes fysiskt nära. Alltid inom en meter. Jag hanterade allt bäst trots depressioner osv i vanliga fall. Visst va jag ledsen men lugn och till freds även om allt var helt upp och ner. I ungefär en månad kändes det så. En sån sak är en dröm jag hade. Drömde att farmor och farfar hälsade på mig och gav mig en present. Dom sa att allt va bra och att jag skulle hälsa min familj. Min farfar sa också "det bästa med att vara här är att man kan ha finkläder utan att dom är obekväma" :). Ofta när jag är ledsen eller inte kan sova känns det som någon smeker mig över kinden (som farfar gjorde) eller håller mig mot sitt bröst. (Som farmor gjorde). För någon natt sedan kändes det som jag spelade kort med farmor och satt och höll farfar i handen. Men en sak händer med min hamster bur. Det är ingen som tror mig men jag lovar det är helt sant och nu har jag börjat med bilder för att visa. Idag när vi skulle åka iväg till min sambos kusin gjorde jag ordning toaletten för Roffe eftersom det skulle bli sent och jag inte ville göra det när jag kom hem. Sen eftersom vi skulle åka satte jag fast en av "låsen" på buren. Ni vet, sån "pigg" man bara vrider över gallret. Vanligen brukar jag inte göra det, han kan ändå inte komma upp och öppna det men eftersom vi skulle iväg så gjorde jag det med den ena. Sätter som sagt bara för när vi ska åka hemifrån. Jag är den sista som rör buren och tänker "vi ska ju vara borta så jag sätter för men det räcker med en". Använde bara två när vi är i husvagnen. Iallafall när vi kommer hem går jag direkt till Roffe för att titta till honom och klappa lite eftersom han troligen skulle vara vaken. Då är båda låsen för! Detta har hänt många gånger men jag har alltid tänkt "gjorde jag så ändå?" Men denna gången är jag helt säker! Jag satte bara för den ena. Jag frågade sambon om han varit där men han tittade på mig som om jag vore dum och sa att han inte varit det. Han tror jag inbillar mig men nu tar jag kort varje gång jag lämnar burenJag börjar tro att det är farmor och farfar som tycker jag borde stänga båda eller bara vill visa att dom är här :) gärna för mig. Jag vet att dom finns hos mig. Har tillräckligt med bevis känns det som. Ursäkta det långa inlägget men ville dela med mig. Min sambo tror mig inte och mina föräldrar säger mest "mm" när jag pratar om det. Tror även dom tror jag inbillar mig eller vill se/känna så. Visst vill jag det och självklart vill jag tro att farfar och farmor finns nära mig men jag börjar tro, helt seriöst att dom är det. Det är liksom saker som känns annorlunda än vanliga drömmar eller känslor

Anna och taxen Max

Annons:
Jess89
8/14/13, 10:55 PM
#1

Brukar du vara mottaglig av det andliga? Det låter inte helt otroligt att det är dina släktingar som är hos dig. När man själv aldrig har sett något övernaturligt kan det vara svårt och tro att det finns något. Jag vet ställen där det finns andar men har själv aldrig märkt det. Jag kan tycka det är lite läskigt men har aldrig sett något själv.

Har du provat och filma när ni inte är hemma?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Anna4077
8/14/13, 10:59 PM
#2

Jag tror jag är mottaglig absolut inte jätte mycket men känner av vissa grejer tror jag får man väl säga. Nej har inte filmat något hemma. Det är liksom inte saker som flyttar på sig, mer än låsen på hamster buren. Det är mer känslor, drömmar och sånt. Tycker det är betryggande men förvirrande. Man vet ju inte riktigt om det är på riktigt eller att man inbillar sig speciellt när ingen riktig tror på en.

Anna och taxen Max

Jess89
8/15/13, 12:42 AM
#3

#2 Du kanske ska ta dit ett medium som kan bekräfta din misstankar. Känner du några i din närhet som är mottagliga för andlighet? Tänkte om du har någon och dela dina misstankar med.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Anna4077
8/15/13, 9:59 AM
#4

Nej ingen tror mig. Har funderat på att träffa ett medium men är på ett sett rädd samt ingen kommer se det som bevis, mer än kanske min mamma. Tror dom kanske tror mig eller ja vill tro mig.

Anna och taxen Max

Jess89
8/15/13, 11:23 AM
#5

Om du tittar in på Övernaturligt sajten kanske du kan få några bra tips.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Anna4077
8/15/13, 11:49 AM
#6

Tack för tipset :)

Anna och taxen Max

Annons:
[erikam]
8/15/13, 11:59 AM
#7

Det är svårt när ingen tror en, tro mig jag har själv varit där många gånger. Jag tror absolut på det övernaturliga och har väldigt goda själ till att göra det. Jag har min farmor att dela det med och jag hoppas att du också finner någon att prata med det om, det underlättar.

Jag tror dig absolut och ser ingen anledning till att din farfar och farmor inte skulle vaka över dig. Våra nära finns närmare än vi tror, även efter döden.

Som ovan tipsar om, övernaturligt är en bra sida. Skicka annars ett pm om du vill dela dina tankar med någon, jag tycker det är intressant med dessa "fenomen".

Anna4077
8/15/13, 12:27 PM
#8

#7 Tack det kommer jag nog göra :) får se när nästa tydliga kommer :)

Anna och taxen Max

VästkustFia
1/30/14, 9:26 PM
#9

För mig låter det inte konstigt som du varit med om. Att man tyvärr inte kan prata om sådant med alla, eller att många inte förstår, är en annan sak… De flesta som växer upp i Sverige (och många andra länder för den delen) får ju lära sig att det enda som finns och räknas här i livet är det man har "mitt framför näsan". Dvs bara det som är väl synligt och påtagligt. Själv hade jag turen att få en mamma som alltid varit öppen för ovanliga fenomen, på ett väldigt sunt och balanserat sätt ska tilläggas, och som jag därför kunnat diskutera vad som helst med.

Jag föreslår att när du känner av någon av dem så prata gärna till din farfar/farmor (du kan göra det högt, men även inombords om det är annat folk i närheten som skulle börja undra) på samma sätt som du skulle ha gjort om de levde, alltså som vanligt och utan att göra så stor affär av det.

Anna4077
1/31/14, 12:46 AM
#10

Drömde faktiskt om farfar härom natten. Jag hade gjort såna bullar han brukade göra men blev inte riktigt nöjd. När jag somnade, utan att kommit in i någon dröm, det var bara svart. Så hörde jag hans halv irriterade röst säga strängt "dom blev visst bra!". Tror verkligen dom pratar med mig på olika sätt rätt ofta. Mer sällan nu men vid olika tillfällen :) det känns väldigt bra. Jag pratar med dom ibland högt eller bara i huvudet.

Anna och taxen Max

VästkustFia
2/1/14, 12:27 AM
#11

Så typiskt med en sådan kommentar som den om bullarna Skrattar… det känner jag igen.

Ha det gott

Anna4077
2/1/14, 12:44 AM
#12

#11 detsamma

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: