Annons:
Etikettböcker-och-övrig-media
Läst 2913 ggr
Jess89
2013-11-09 13:13

Film

Här tipsar vi varandra om filmer som kan vara intressanta och se.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jess89
2013-11-09 13:29
#2

Titel: En oväntad vänskap**
Originaltitel:** The Intouchables

Information om filmen

"Den franska megasuccén som berör människor över hela världen och som listas som en av världens bästa komedier. En oväntad vänskap är en underbar komedi om vänskap, tillit och nya möjligheter.
Det är den sanna historien om två män som på ytan inte har något gemensamt.
Mångmiljonären Philippe är förlamad från halsen och ner efter en skärmflygningsolycka och måste leva resten av sitt liv i rullstol. Han bor i lyxiga omgivningar i Paris och ska anställa en ny assistent. Den enda som sticker ut bland de sökande är Driss, som bara söker jobbet eftersom han måste visa att han är aktivt arbetssökande. Det här är början på en oväntad vänskap baserad på ärlighet och humor mellan två individer."

Källa

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Denna kommentar har tagits bort.
Intehärutandär
2013-11-09 20:09
#4

PS I love you är numer en klassisk film om ett ungt förälskat par som lever ett vanligt gift liv, då mannen helt plötsligt avlider och hon blir kvar med sin sorg och allt det innebär.

jen83
2013-11-09 23:26
#5

Vid din sida! En riktit bra film om en mamma som drabas av cancer, man få följa henes resa ock henes två barn som lär sej koma överens med pappans nya kvina ock i slutendan firar dom til å med jul ihop ! Såg dena fösta ggn strax efte at min mamma gåt bort i cancer -00 å många tårar rann d å kan int se den en ida utan at gråta den e veldit kenslosam!

Intehärutandär
2013-11-09 23:59
#6

Mitt sista år. (kopierat från min blogg)

Den handlar om Neel. En kvinna, fru, mor som drabbats av cancer och avslutat sin sista behandling. Då det är försent. Man får följa henne från februari till september. Tankar från tonårsbarnen, cancer, dödshjälp, väninnor. En bit in i dokumentären så känns det skönt att hon ska få dö. Men så kommer en till hemsk nyhet.

Pappan är också sjuk i cancer! Och mycket mer framskriden. Så inom kort ska barnen bli utan båda föräldrarna. Mamman väljer dödshjälp i september och pappan avlider i december.

Man kan se den på Ur-Play HÄR.

Annons:
[Memento Mori]
2013-11-18 09:05
#7

Jag har ett par filmer som kan vara sevärda, även om de inte direkt är om dom anhöriga men man får ändå en inblick i deras liv.

I rymden finns det inga känslor.
Handlar om Simon som har asperger syndrom och av lite olika anledningar kan han inte bo kvar hos föräldrarna så han flyttar in till sin bror. Så man får även se hur det går för brodern och hur det kan vara att ha anhöriga med asperger.

A Beautiful Mind.
Baserad av John Nash's självbiografi. Han lider av paranoid schizofreni men bitvis handlar den även om hans fru och deras barn. Ska kanske varna om att den utspelar sig under 50-60 talet så det är en del kontroversiella behandlingsmetoder så man ska nog inte se den om man är allt för känslig.

My sisters keeper/Allt för min syster.
Kan också vara intressant. Den handlar om systrarna Kate och Anna, Kate har haft leukemi sedan två års ålder men överlevt till 15 års för att lillasystern Anna donerar allt från organ till blod och vävnad.

Upp till toppen
Annons: