Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1926 ggr
trollsländan
1/20/14, 3:22 PM

Träning kan det lindra adhd, vad tror ni?

Hallå ! Träning och adhd varför ingen mer forskning.Ni som fått resultat skriv gärna här.Men fysisk träning lidrar adhd läs gärna detta http://www.linjensinfo.se/blogg/197-kan-traning-ersatta-medicin

Annons:
Magisk
1/21/14, 10:54 AM
#1

Jag tror att det hjälper för då får man utlopp och göra sig av med energi.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

trollsländan
1/22/14, 5:12 AM
#2

Jag tycker att det är dumt att det inte forskars mer på det.Har ju sjlv ett barn med det och på somrarna tränar vi ganska hårt med jogging,gym, putta bil samt springa i uppförs backe med biläck.Jag ser en enorm skillnad på honom.Så visst gör man av med energi, men träning har liknande effekt som antidepressiv medicin den höjder dom olika signalsubstanserna som seratonin,noradrenalin mm. Träning sänker ju också stresshormonet kortisol och ökar nog endorfinet också.Jag tyckte forskarna skrev det i länken där uppe.En annan viktig sak är ju också maten som spelar in väldigt väldigt mycket.Jag är noga med att mitt barn äter ordentligt och regelbundet för att inte små äta för när han småäter så blir det i form av godis,energidrickor mm.Oftast har ju dom med adhd besvär med sin tandhälsa pga av allt småätande och allt socker. Sömn är ju oclså jätteviktigt.Så egntligen borde det forskas mer om hekhetstänk runt adhd och även andra neuropsykiatriska funktionshinder. Tack för ditt svar

Upp till toppen
Annons: