Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1429 ggr
bettan1967
8/24/14, 10:31 AM

lätt att döma

Hej på er

Jag har ADD och Borderline och detta fick jag veta när jag var 45 år och jag har alltid känt mig annorlunda många gånger och just i mina beteenden som jag varit medveten om men kanske inte kunnat förklara varför jag gjorde precis så.

Det som är tråkigt att folk har tagit bort mig som vän i sitt liv för att de vill inte förstå varför jag har varit knepig eller "jobbig" men jag har många vänner men oförmågan att inte vilja förstå. När man inte förstår sig själv. En del har blivit förbannad på mig för att jag kanske har hävt ur mig på ett sätt eller gjort nåt i en situation som jag inte kan förklara efteråt.

Människor har så lätt att döma varandra utan att kanske fråga eller ta reda på fakta istället.


Elisabeth

Annons:
Honestyisdead
8/24/14, 11:03 AM
#1

Tyvärr får ju ens handlingar konsekvenser även om man har diagnos. Beter man sig illa drar folk sig undan.

Ser inte det som att döma.

Allt oviktigt
8/26/14, 6:57 PM
#2

Håller med #1.  Jag ogillar starkt att en diagnos används som en ursäkt till ett beteende. En diagnos ser jag som en förklaring till ett beteende men det ursäktar inte att man uppför sig på ett sätt som sårar andra.
Jag har också borderline

bettan1967
8/27/14, 7:46 PM
#3

Det kanske blev lite fel.. jag ursäktar inte det jag har. Och jag menar människor valde bort mig innan jag visste att jag ens hade detta. Och sårat andra har jag verkligen inte gjort medvetet och jag har kanske inte sårat på det sättet men min ord kan komma ut innan jag hinner tänka…


Elisabeth

Honestyisdead
8/27/14, 10:03 PM
#4

#3 Men även om du omedvetet sårat folk innan du fick diagnos så är det inte konstigt att folk dragit sig undan. Eller att du sagt annat som fått folk att rygga.

Varför skulle folk acceptera det?

Upp till toppen
Annons: