Annons:
Etikettasperger-och-autism
Läst 2052 ggr
bettan1967
2014-08-27 20:51

kan vara avundsjuka?

Jag skrev för ett tag sen om min särbos son som är autistisk..  Vi har löst det bra att vi ska inte ses så ofta han nar sin son men nu börjar faktiskt mina misstankar bli sanna och det känns så himla tråkigt.

Hade ett samtal med min särbo idag och han hade pratat med sin son om oss.  Och vi hade bestämt att någon gång i veckan så träffas vi och äter tillsammans eller ser på tv eller nåt men att jag sover inte där. Men det vill inte sonen för han för han känner sig utanför men saken är att han är med i allt vi gör. Och sonen vill inte ha mig där för att jag ser hur han utnyttjar sin pappa och det känns så tråkigt. Det är som han ska tävla med mig om pappan.

Jag vet att jag ska ge det tid men jag blir ledsen av situationen,


Elisabeth

Annons:
Gilaper
2014-09-19 07:11
#1

Inte lätt. Är själv särbo och det som alla andra förhållande tar tid. Nu vet jag inte hur länge ni har träffats. Men de första 3-4 åren var det också stormigt för mig i mitt särboliv. Att vara särbo är ett speciellt förhållande kräver mycket av personerna för man ska hålla ihop förhållandet.. Er relation det ligger på er inte på sonen. Nu har jag inte läst ditt andra inlägg så jag vet inre hur gammal sonen är. Men det är till att du får ta steg tillbaka. Träffas bara när sonen inte är där. Att han utnyttjar sig pappa det måste du sluta upp att se. Låt bollen ligga på din särbo att han ska föreslå när ni träffas. Med eller utan pojken. Vill han ni ska träffas och det strular ändå , berätta det för honom, att så vill inte du ha det. Utan då får ni kanske ta en paus i relationen. Så får du se tiden an.

bettan1967
2014-09-20 07:46
#2

#1 Vi har träffats i två år och sonen är 12 snart 13. Jag har förklarat hur jag känner och upplever det men han förstår inte. Nu ses vi de veckor han inte har sonen. Jag känner och upplever att sonen uppfattar det som allt är mitt fel för att jag vågar säga till när det är fel. Tyvärr så börjar jag inse att min särbo är en grandios person. För jag hör bara att jag ska jobba med mina saker och jag gör si och så och jag respekterar inte men jag gör allt men jag ser hur min särbo kan njuta i vissa tillfällen och även sonen. Detta har jag även fått höra av en av hans ex med.


Elisabeth

Gilaper
2014-09-20 08:21
#3

Gör en test . Ligg lågt med o höra av dig till honom, så se när han hör av sig. Fråga vad han vill . Vill han träffas, sätt ner foten och säg att vi kan träffas utan din son. Säg att han kan komma till dig om han vill. Så får du se vad han gör.

bettan1967
2014-09-23 20:06
#4

#3 Gilaper. Jag har nog helt rätt att känna och tycka som jag gör för poletten har trillat ned i mig och fattar nu att min särbo gör dessa saker mot mig och vänder sin son emot mig med ett njutningsbart sätt. Fattar att min särbo är narcisstisk och han överför detta på sin son. Ser det så tydligt och efter förra veckans diskussioner.


Elisabeth

Gasoline
2014-09-28 19:49
#5

Trist att det är sådär. Hoppas att hela situationen löser sig för er. 🌺

Upp till toppen
Annons: