Annons:
Etikettövrigt-anhöriga
Läst 2300 ggr
mollygumma
2014-10-05 08:28

Vuxna barn

Mina två vuxna barn lever i destruktiva förhållanden precis som jag gjort och vet att jag inget kan göra åt det utan dom måste komma på det själva Dom är helt avstängda och jag når dom inte Innan dom träffade sina respektive partner så hade vi en nära och fin relation, men den är som bortblåst Tror att min dotter bedövar sig med alkohol och det sa jag till henne och hon blev jättearg så jag träffade väl huvudet på spiken  Hämtar numera barnbarnen som är roligt att vara med, men trivs inte i vuxna barnens sällskap och känner ingen samhörighet längre för dom är stressade och har aldrig tid att träffas  Finns det någon som känner igen sig och vill dela tankar och känslor skulle jag bli glad    Molly

Annons:
[[Rosmarmelad]]
2014-10-05 08:48
#1

Fast, om det är så att du inte var den bästa modern när dina barn växte upp, kanske de inte vill ha någon vidare kontakt med dig. De kanske är för jobbigt för dem.

Det behöver ju inte betyda att de är i ett dysfunktionellt förhållande, utan att du uppfattar alla som inte vill vara med dig som att de är i ett dysfunktionellt förhållande.

Bill&Bull
2014-10-06 06:39
#2

Tråkigt att höra eran relation är dålig, men tror som du själv skriver att dom måste inse det själva. Kan tänka mig att det är svårt som förälder att inte kunna nå fram fast man så gärna vill. Du kanske måste ge det lite tid bara och ligga lågt, dom kanske söker sig tillbaka till dig när dom känner att dom vill de. Kram

||My Love For Animals Is Immortal||

mollygumma
2014-10-09 08:17
#3

Nej  Rosmarmelad  du har nog missuppfattat mitt inlägg Vi hade en bra relation tills dom träffade sina partners  Min dotter var gift tidigare och vi träffades ofta och hade det bra o likadant min son innan han träffade sin sambo Jag märker att dom är helt avstängda och barnen får pocka på deras uppmärksamhet för att dom inte lyssnar och det säger även mitt största barnbarn att Mamma lyssnar aldrig utan är helt  Vi har pratat om deras uppväxt och rett ut det och dom har själva sagt att jag alltid varit snäll o en bra mamma o inte behöver ha dåligt samvetet  Sen är det inte bara jag utan även deras pappa som tycker som jag

Upp till toppen
Annons: