Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 2528 ggr
[Allanboysen]
6/26/16, 8:15 PM

konstig

Hej.. behöver tips och råd här.

Jag älskar hästar, och har en egen häst som jag rider på, sköter om och har uppstallad i närheten. Min pappa har 8 bilar, 5 mopeder,  och köper nya saker konstant. min mamma har två snart tre hästar, och en hund, snart två, och snart två katter. obsarvera att det är hennes djur, ingen annans… Dem köper nya telefoner till sig själva en gång om året/halvåret, nya datorer en gång om året osv. Båda tjänar bra med pengar.

Jag börjar tycka det är orättvist att dem köper nya saker till sig själva hela tiden, medans jag har en gammal iphone, som knappt funkar. En gammal dator som jag har tur om den startar och en häst jag tycker om. Hästar är det jag lever för och har alltid älskat hästar.

Jag vill gärna ha något också när dem köper dyra saker till sig själva hela tiden. Mamma blir bara sur när jag pratar med henne om det, och tror att jag vill ha allt,  och pappa har jag inte pratat om det med.

Ska tilläga att jag inte är en dyr 14/15 åring som inte spenderar så mycket pengar, köper inte mycket kläder, och äter inte så mycket så att jag skulle tycka att det är så dyrt.

Tips på vad jag kan säga, eller göra?

Annons:
Herveaux
6/26/16, 8:24 PM
#1

Jag hade försökt förklara för dom att "när ni gör så här…, så känner jag såhär…".
Fråga vad dom vill eller förväntar sig av dig för att dom ska köpa en ny telefon/dator till dig.
Lägg fram som förslag att "om jag gör dom här sysslorna, så här ofta - kan ni köpa den här saken åt mig då"?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Allanboysen]
6/26/16, 8:30 PM
#2

#1 min mamma säger att jag får vänta till abonemanget går ut, vilket det helt klart gjorde för länge sedan.

känns som att dem inte riktigt vill förstå. "mår hon bra mår alla bra. "

Herveaux
6/26/16, 8:33 PM
#3

#2 Vad säger hon när du förklarar att abonnemanget har gått ut?

Hur ser er övriga relation ut?
Förutom när det gäller det här att köpa och unna sig saker?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Allanboysen]
6/26/16, 9:02 PM
#4

#3 hon nekar.

den är väl helt ok förutom att vi bråkar till och från en hel del varje månad. inga allvarliga bråk. vi har inga lika åsikter inom något.

Agafia
8/5/16, 10:38 AM
#5

Om inget annat hjälper så får du önska dig det du vill ha som julklapp eller födelsedagspresent 😉

Aleya
10/5/16, 5:29 PM
#6

När jag var i din ålder så fick jag aldrig någon mobil, fanns inte ens på kartan att jag skulle börja be om en heller. Det fick jag jobba mig till själv genom att jobba och spara till en. Och det kanske är det du måste fundera på om det är dags för dig att göra det. Genom att göra sysslor eller dylikt. Och det kanske är det dina föräldrar vill att du ska lära dig, att börja fixa saker du vill ha själv. Det tar tid. Men det var värt det då man stod där med den nyaste mobilen i handen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: