Annons:
Etikettallmänt
Läst 1795 ggr
lindisen96
11/21/16, 7:36 PM

Fosterbarn/fosterfamilj

När du hör någon säga: jag är fosterbarn eller jag är fosterhem placerad. Vad går det för tankar hos er? Finns det frågor ni vill få svar på? Skriv gärna så jag behöver lite hjälp att skriva hur det är att bo i fosterfamilj. Vill gärna kunna svara på frågor som kommer utifrån! Ingen fråga är för dum!

MED VÄNLIG HÄLSNING

LINDANILSSON Cool

Annons:
Aleya
11/21/16, 7:48 PM
#1

Jag kanske är gammelmodig. Men jag tänker direkt att placeringen beror på något missbruk eller dylikt hos föräldrarna. Men det kanske inte är så?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lindisen96
11/22/16, 1:08 AM
#2

Många fall är det så, men ibland kan det vara barn med vissa behov (vet ej hur jag ska säga det utan att låta dum, det är aldig ett barns fel att man blir placerad) tex kan ett barn med grov ADHD bli placerad ett kort tag för att föräldern inte klarar av det men oftast ligger det något bakom. Hoppas det inte lät allt för konstigt :)

MED VÄNLIG HÄLSNING

LINDANILSSON Cool

Aleya
11/22/16, 7:42 AM
#3

#2 förstår exakt vad du menar. Men hur är det att vara i fosterhem? Är det ofta folk bara tagit och blivit det för pengar eller för att dom genuint vill hjälpa?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lindisen96
11/22/16, 12:05 PM
#4

Det finns många familje hem som gör det för pengarna men det finns lika många som gör det för att hjälpa. Sedan finns det även de hem som bara vill ha små barn så när barnen kommer upp i äldre ålder så får de omplaceras på nytt.

MED VÄNLIG HÄLSNING

LINDANILSSON Cool

Denna kommentar har tagits bort.
[[Lovemyselff]]
2/27/18, 3:32 PM
#6

hur trivs du? :)

Annons:
[HundochKatt]
3/2/18, 7:59 PM
#7

Eftersom jag själv blev fosterhemsplacerad som 14 åring och hamnade i ett dåligt hem så får jag alltid tanken när jag hör att andra är på fosterhem eller ska fosterhemplaceras att de hamnar i ett gott hem. 

Nu var jag fosterhemsplacerad i slutet av -70 talet så det har förhoppningsvis förändras med kontroller av fosterhem till det bättre sedan dess. Men jag får alltid en klump i magen när jag hör ordet fosterhem, tyvärr.

Surpan
4/4/18, 11:59 AM
#8

Jag tycker det är fint att det finns folk som öppnar sina hem för barn och ungdomar som behöver det. 🙂 Mina föräldrar är kontaktfamilj till två barn i yngre skolåldern och har dom minst en helg i månaden. Jag känner faktiskt inga andra som engagerar sig, det tycker jag är synd. Så mina tankar går till alla fantastiska som ställer upp. 🌺

/Surpan

Upp till toppen
Annons: