Annons:
Etikettmobbning-konflikter-och-gräl
Läst 1711 ggr
[Wijnja]
2016-11-27 19:03

Orkar inte vara en mamma till min mamma

Jag vill bo hemma själv i min lägenhet vill ha ett privatliv jag är tvingad ta hand om min mamma

Annons:
Aleya
2016-11-27 19:09
#1

Du är aldrig tvingad till att ha hand om din mamma. Men sen måste man ju ha ekonomi till att flytta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2016-11-27 19:31
#2

Nu vet jag inte vad det är för fel på din mamma men tvingad att ta hand om är väl tveksamt då det finns hemtjänst bland annat.

Svårt att svara på efter ett så kort inlägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2016-11-27 19:34
#3

Har egen lägenhet jag vill flytta hem hon är väl rädd bli ensam

Maria
2016-11-27 19:36
#4

#3 Förstår inte vad du menar.

Har du ett eget boende?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2016-11-27 19:53
#5

#3 du har eget boende? Men var där. Man kan inte behaga sin mamma konstant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Wijnja]
2016-11-27 23:10
#6

Jag har egen lägenhet hon ville jag skulle bo hos henne ett tag nu vill jag flytta hem igen

Annons:
Aleya
2016-11-27 23:22
#7

#6 men då har du ju själv valt att flytta hem igen. Din mamma måste lära sig acceptera förändringar. På dig lät det som att hon inte lät dig flytta hemifrån.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2016-11-28 06:15
#8

Jag trodde också att hon inte vill att du skulle flytta hemifrån.

Det här är problem din mamma måste ta i själv. Hon kan ju inte förlita sig på att du finns tillhands alltid.

Har hon någon kontakt med kommunen eller vården?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2016-11-28 07:00
#9

Nej jag vill ha eget privatliv hon tror jag är hennes lilla morsa

Maria
2016-11-28 07:09
#10

#9 Försök att förklara för henne att du har ett eget liv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
2016-11-28 08:15
#11

Varför ska du flytta hem? Om du väljer att bo ihop med din mamma får du acceptera att inte ha lika mycket privatliv som om du bor ensam, det blir så när man bor tillsammans med någon. Och om du flyttar in i hennes hem får du acceptera hennes regler.

Aleya
2016-11-28 09:00
#12

#9 allt är otroligt oklart. Du kan inte säga hela historien men du har valt att flytta hem för att din mamma är ensam och vill att du ska flytta hem. Redan där hade du kunnat säga stopp, jag stannar där jag är. Jag har en mamma som har varit liknande. Och det var mycket gnäll och ångest från båda sidor. Men visst rycker hon att det skulle vara kul om jag flyttade närmare. Men nu går inte det. Och det har hon accepterat. Men du som nu är vuxen har även ett ansvar att säga stopp, hit men inte längre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: