Annons:
Etikettmobbning-konflikter-och-gräl
Läst 1139 ggr
Castiel.
2017-06-24 18:28

Trakasserier

Vet inte om detta hör till Anhöriga iFokus men jag behöver hjälp. För ett par år sen råkade mamma ut för något fruktansvärt när hon träffade en man i norra Finland. Detta var nog 2011 eller 2012. Sen dess har han ringt mamma sent om nätterna, ringer även dagtid och vägrar att ge sig. Vi har försökt att polisanmäla honom för olaga hot och trakasserier, men eftersom han ringer från kontantkort så går det inte enligt polisen.

Nu har mamma blockerat hans nuvarande nummer i hennes telefon, men risken finns att han hittar ett annat sätt att kontakta henne som t ex skaffa ett ytterligare kontantkort. Finns det något sätt som man kan blockera honom helt och hållet så han aldrig mer kan ringa till mammas telefonnummer? Att byta nummer finns inte med på kartan, jag har redan föreslagit det.

Detta blir svårt eftersom han har mammas nummer sparat i sin telefon och han skulle fortfarande kunna ringa henne även fast hennes nummer var hemligt.

Snälla, vi behöver hjälp.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Eda
2017-07-12 22:58
#1

Ett förslag är att skaffa en nummerpresentatör och bara svara på de uppringare man känner igen. De nummer man inte känner igen kan man kolla upp på Hitta.se eller Eniro och se om det verkar vara något viktigt, är det något viktigt kan din mamma själv ringa upp den som har ringt.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

VeilofElysium
2017-08-08 16:09
#2

Truecaller är riktigt bra!

Vixxen
2017-08-10 01:34
#3

#2 Om mamma har mobil, ja!

Tess...
2017-08-25 10:39
#4

Du får försöka förklara för mamma att hon har två val; antingen står hon ut med hans samtal eller så byter hon nummer Och sen skaffa hemligt nummer så att det inte går att leta upp någonstans Det finns tyvärr inget annat att göra. För så här kan hon ju inte ha det Hade det så själv i flera år…man kan inte låta någon annan föstöra sitt liv

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: