Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1598 ggr
gickan87
12/16/17, 9:47 AM

Dna-test?

Ber om ursäkt ifall detta inlägg hamnar helt galet, men hittar ingen site där jag kan fråga.

Det är såhär, min pappa hade en affär med en kvinna på slutet av 50-talet början på 60.
Denna kvinna hade affär med många yngre män den tiden.

Detta slutade såklart med att hon blev gravid och fick en dotter som hon ansåg var min fars. Han gick med på det då han själv inte visste men många trodde att hon valde honom bara för att han hade arbete.

I alla fall så fann båda en ny relation med en annan och min far betalade underhåll men hade ingen kontakt med dorttern.

Nu över 50 år senare har denna dotter hört av sig till min far med ett brev och vill träffa honom och oss, 3 halvsyskon.

Ingen av oss vill träffa henne eller ha något med henne att göra.
Detta har tyvärr rivt upp gamla minnen från förr och ingen i familjen mår just nu bra.

Kan man göra ett dna-test halvsyskon emellan eller måste det vara far och dotter?
Har försökt få min far att göra ett dna-test men han vägrar, och jag och mina syskon vill inte dela fars arv med en främling som kanske inte ens är av våran släkt.

Hur gör man?
Hur går man tillväga?
Hur går testet till?

MVH Erika :)

Annons:
[Rhonda]
12/16/17, 9:54 AM
#1

http://www.easydna.se/syskontest/

Din pappas önskemål måste respekteras. Jag tänker på damen som ev inte vet vem sin riktiga pappa är, det kan inte vara lätt. Döm inte henne, hon har inte gjort er något.  Hoppas det ordnar sig. Kram

[Rhonda]
12/16/17, 11:06 AM
#2

Uppdatering: Kanske ni ska kontakta henne o fråga om hon vill ta ett dna-test för att se om ni är syskon. Annars har ni inget att jämföra med.

Aleya
12/16/17, 12:28 PM
#3

Lättast är att kontakta rättsgenetiska på rmv.se och fråga detta. Det kostar dock att göra ett dna-test. Men jag tror att dom kan kolla halvsyskon. Men ta eventuella frågor med dom så lär ni få ett korrekt svar. Och jag skulle inte välja någon konstig aktör som erbjuder dna-test men det är ju jag det. (jag sa exakt samma när det var aktuellt för ett dna-test för min räkning)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: