Annons:
Etikettallmänt
Läst 2656 ggr
[Wijnja]
2018-05-25 11:32

När man Börjar hata sin egna mamma

Börjat hata min morsa hon tänker bara på sig själv

Annons:
Fridaaaa
2018-05-25 11:41
#1

Hata är väldigt starkt ord.
Vad är det som har hänt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wijnja]
2018-05-25 11:51
#2

Massor hon tänker bara på sig själv

Travis D
2018-05-25 12:18
#3

Är det något specifikt som har hänt?

Eller är du bara sur på henne? (När jag säger att min mamma är självisk så brukar det antingen vara någon speciellt som har hänt eller så är jag bara sur på henne)

[Wijnja]
2018-05-25 12:32
#4

Hon visste jag kulle fylla år hon glömde bort den dagen

[Wijnja]
2018-05-25 12:38
#5

Allt hon säger är rena skit snacket

monstermash
2018-05-25 16:55
#6

Men att glömma bort gör alla ibland, det handlar inte om att hon inte älskar dig eller bryr sig, hon hade nog bara mycket annat att tänka på.

Annons:
Aleya
2018-05-28 08:48
#7

Jag tycker det ofta är många trådar från dig med att du hatar eller är arg på någon/någonting. Det är ganska ohälsosamt för dig att du är så sur av dig. Du kanske borde börja fundera på om det finns bättre sätt att få ut ilska. Förändra dig själv och ditt tänk

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2018-05-28 09:09
#8

Med tanke på alla dina ilskna inlägg kring din mor och er ilska mot varandra så skulle kanske ni må bra av att bryta med varandra under en tid.

Stolt ägare till fem La permer

Calcifer
2018-05-28 18:11
#9

En del människor är lite besvärliga, då tar man en paus från varandra. Min mor och ena bror har noll kontakt, då han varit otroligt otrevlig och otacksam under en längre tid. Det betyder inte att de hatar varandra, men mor mår bättre utan kontakt med honom och han bryr sig inte vilket just nu. Hon mår hur fint som helst och om han är arg och går omkring och är sur är det bara han som mår dåligt av det.

Din mamma mår ju inte dåligt av att du går omkring och är arg på henne om hon inte förstår eller håller med om anledningen bakom. Du straffar alltså bara dig själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

serenas
2018-06-30 22:38
#10

Hata är ett starkt ord. Min mamma kan vara besvärlig och har förstört mycket i mitt liv, men jag hatar henne inte utan är bara trött på henne. Hur gammal är din mamma ? Har du sagt att du blev lessen över att hon glömnde din födelsedag?

Draken
2018-08-09 11:52
#11

Säger som de andra. Hata är ett väldigt starkt ord.

Min mor är helt idiot i mellan varven, hon är självisk och tänker bara på sig själv och mina småsyskon. Mina barn och mitt liv struntar hon fullständigt i.

Jag hatar absolut inte min mor, men jag tycker att hon är en självisk surtant.
Jag älskar båda mina föräldrar mycket, men ibland blir vi osams, det är som det är.

När jag känner så, så brukar jag bryta med henne ett tag. Och då brukar hon oftast komma till insikt om hur hon beter sig …till nästa gång.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Puupää
2018-08-12 10:20
#12

Min pappa glömde bort att jag fyllde år en gång. Han ringde och jag hade jätteroligt åt att han inte nämnde något om det. Sedan ringde han dagen efter, och var helt till sig över det. Ett härligt minne, då han inte finns mer. Ler när jag skriver det.. men att hata sin mamma.. nej.. jag är en av dem som aldrig visat annat än respekt för föräldrar. Knappt folk tror det, för du är så vanligt att vara osams och kalla mamma för kärring t ex. Skulle aldrig falla mig in. Jag har nu ett otroligt bra förhållande till min mamma, vi pratar om allt! 🙂 Hur gammal är du? Bor du ensam? Är man helt ensam kan det vara jobbigt, men ta tag i det om du ofta känner dig deppig. Jag känner inte dig, har inte läst dina inlägg, men skulle aldrig döma dig utefter vad du skrivit förut om dina känslor.

Lussan20
2018-09-22 14:33
#13

Oh ,så ledsen man kan bli på sina föräldrar, men också på sina barn som ofta har den självklara rätten att vara arga på sina föräldrar.

Att vara mamma är ibland att alltid vara fel, hur man än gör och vad man än gör.

Men visst missar alla målet ibland och gör dumma saker oftast helt utan avsikt.

En mamma är ingen automat utan en människa med fel och brister  som alla andra. En del mammor kan man prata med om vad man blir ledsen på, andra har inte nått den utvecklingsgraden och går i försvar. Ibland är det för sent att fråga-varför gjorde du så-mot mig? Då jag var liten tex.

Då får man sluta med offermentaliteten och börja leva sitt eget liv.

Minns en dikt jag fick på Danska en gång, den gick så här.

Kära lilla flicka var god mot din mor

så länge du har henne här på vår jord,

ty när hon är borta så är det försent

att göra det goda du alltid har ment (menat).

Annars tar man lite paus, det ger ofta nya tankar…mvh/WL

Annons:
[Wijnja]
2018-09-24 14:03
#14

En idiot som har sönder en laddare

Aleya
2018-09-24 14:45
#15

#14 jag tycker ärligt att dina underliga inlägg och ösa hat mot olika är ganska okunstruktiv för dig och andra som läser och försöker hjälpa. Jag undrar som sagt om du har någon att prata med i verkligheten. För jag tror genom att läsa dina inlägg att du kanske behöver lära dig att kommunicera bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2018-09-24 14:57
#16

#14 Så du hatar din mamma för att hon tog sönder din laddare???


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

taxarärbäst
2018-10-28 22:40
#17

min pappa minns aldrig när jag fyller år eller hur gammal jag är men det tar jag inte så hårt med tanke på vad han har gjort mot mig under min uppväxt. Nu skulle jag aldrig säga något elakt om den mannen han är den mest underbara man jag känner och jag älskar honom så sjukt mycket. Det är okej att glömma någons födelsedag det är inte hela världen

Upp till toppen
Annons: