Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1316 ggr
Eda
2018-06-13 18:19

Hur man kan hitta personer som gått vilse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur man kan förebygga och undvika att personer med demenssjukdom, små barn och även att husdjur går vilse och inte kan hitta hem finns flera olika lösningar.

Dels enkla och billiga som t.ex. att sätta på namnlappar och dels olika former av GPS som kan fästas på olika vis och mobiler med GPS-funktion och installerade appar som gör att man kan spåra den försvunne. Vilka lösningar som passar bäst får man avgöra från fall till fall. (Man måste naturligtvis också ta hänsyn till personen det är frågan om och höra efter vilka önskningar hen har). 
………………………………………………………..

Vad man skall göra om någon försvunnit och man inte har någon möjlighet att hitta personen.

Om du tror att den försvunna personen svävar i akut fara så ska du kontakta polisen omgående t.ex. om personen försvunnit utan ytterkläder mitt i vintern. Skulle det visa sig att personen inte är i fara, så gör det ingenting. Du riskerar aldrig en anmälan för falsklarm om du anmäler någon försvunnen.

Missing People Sweden har en bra checklista som kan vara till hjälp, de hjälper också till med att gå ut och leta efter personen.

**Om detta har jag gjort ett mer utförligt blogginlägg, se: 
**

https://handikapptips.wordpress.com/2018/06/12/hur-man-kan-hitta-den-som-gatt-vilse/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-15 17:47
#1

Mycket bra info.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: