Annons:
Etikettnegativt-jobbigt
Läst 779 ggr
[joelrado]
2018-10-28 02:39

Pappa som gömmer sina känslor, Hjälp!

Jag är 14 år och sitter här vid datorn kl 2 på natten och skakar. Jag försökte sova idag, men började tänka på en massa saker, livet, kärleken, blablablabla, men vad som jag tänkte på mest är min pappa. Ursäkta om det här inlägget blir långt, men just idag vill bara spilla ut mina känslor och tankar här. Anledningen för att jag skriver detta nu är att jag vet inte om jag kommer få en till chans imorgon, jag vill ta vara på chansen jag har fått. Och att jag bara hade en stor vilja att skriva detta.

Min pappa är väldigt snäll och tänker på andra och tar hand om andra, men ofta känns det som han glömmer att ta hand om sig själv. Han är född på 1960-talet och är uppfostrad att inte vissa sina känslor det är väldigt jobbigt. Det har också gått över till mig att jag inte visar mina känslor, många tillfällen. Jag vet att känslor är viktiga och att det är en väldigt dålig vana att hålla dem undan. Resten av vår familj brukar prata om det utan han och vill ändra på det. Det har gjorts försök att göra något, men dem räckte inte till. Jag har levt med min pappa hela mitt liv, men det känns som knappt känner hans riktiga jag. Jag vet att han mår dåligt inuti, han försöker låtsas vara glad ibland, men det är enkelt att se igenom. Ofta säger han deprimerande saker typ som, "Jag ska bara jobba, jobba aldrig ta det lungt" eller "Allting ska bar gå dåligt" det blir en negativ stämning som gör så att jag vill sticka där ifrån. Jag skulle vara evig tacksam , om jag fick ärliga och bra råd från någon om att lösa det här för att jag mår dåligt inuti och resten av familjen också. Jag vill göra något åt det här nu :( tack på förhand för alla svaren!

Annons:
Aleya
2018-10-28 06:45
#1

Jag tror att han försöker skydda er barn snarare än att inte visa känslor. Som vuxen har man ett ansvar att ta hand om barnen och man har inte "råd" att bryta ihop och lägga det på barnen att dom ska fixa hem och hushållet. Du kan inte fixa något. Men jag tycker du ska framföra din oro till någon annan vuxen som står nära din pappa som kan prata med han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[joelrado]
2018-10-28 15:56
#2

Tack, ska tänka på det.

taxarärbäst
2018-10-28 22:43
#3

min pappa visade bara hat under min uppväxt men nu visar han alla känslor ( när vi inte bor inte bor i samma hus och vill döda varandra) sorg, lycka, ilska förut höll han mycket inne men alla blir väl "ordentligare" med åldern han är nu 53 och jag är 24

Aleya
2018-10-29 05:01
#4

#3 personen har avslutat sitt konto verkar det som

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: