Annons:
Etikettundersökningar
Läst 811 ggr
Eda
2018-11-05 21:47

Norrköpingsmodellen gällande demens

Många som är i början av sin demenssjukdom har fortfarande jobb, bil och ett aktivt liv – men hur fungerar samhället för dem?

Just nu pågår ett forskningsprojekt i Norrköping som går ut på att ta reda på vad personer med demenssjukdom har för erfarenheter. Elzana Odzalovic och Agneta Kullberg är två av dem som jobbar i forskarlaget. - Läs här mer i SVT NYHETER om den s.k. "Norrköpingsmodellen".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/personer-med-demens-ska-kunna-delta-i-samhallet?cmpid=del%3Afb%3A20181026%3Apersoner-med-demens-ska-kunna-delta-i-samhallet%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR1jv7GnMkEuYneBTUQnRgy6muxADLZ-MGk4-DpeSpF2G0LrHIiVFvEVnJ4

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Magi-cat
2018-11-05 21:53
#1

Det låter som mycket bra och viktigt!

Lägg gärna in det här på Hjärnan också. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2018-11-05 22:10
#2

Det har jag gjort nu!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: