Annons:
Etikettböcker-och-övrig-media
Läst 1425 ggr
Eda
2018-11-11 10:54

Filmer avsedda för demenssjuka

Filmer avsedda för demenssjuka som man kan se på en dator, surfplatta eller smart-TV är t.ex. Traditions-TV – Igenkänningens Glädje – Långsam-TV.

De visar korta filmer från 60-talet i ett långsamt tempo med bl.a. jul-, påsk- och midsommarfirande. 

Börja gärna med att se den korta introduktionen av Läkare Kjell Simonsson så får du också reda på lite mer om den demenssjukes tankebanor och hur man skall förhålla sig till demenssjuka.

Se: http://traditionstv.se/filmer.html

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
taxarärbäst
2018-11-11 13:53
#1

när jag jobbade på ett demensboende så älskade dom att se på Emil i Lönneberga

Eda
2018-11-11 15:52
#2

#1 Emil i Lönneberga är säkert också bra.
På demensboendet min mamma bodde på visade de enbart sport under dagtid, (som ingen förutom möjligtvis personalen tittade på,) så dit skaffade jag Saltkråkefilmerna som jag tror fler förutom min mamma uppskattade.

Vad jag tycker är bra med Traditions-TV – Igenkänningens Glädje – Långsam-TV-filmerna är att det är inget man behöver köpa utan man kan titta på dem direkt.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: