Annons:
Etikettallmänt
Läst 502 ggr
Jess89
8/17/19, 7:43 AM

Hur har eran sommar varit?

Hej alla medlemmar! Sommaren börjar gå mitt sitt slut på gott och ont och många har nog börjat jobba igen. Hur har eran sommar varit och var har ni hittat på?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
MonicaLagerquist
8/20/19, 8:19 AM
#1

Vi började ju sommaren med en vecka på Sicilien. Sen har vi seglat en del. Varit hos svärmor i princip varje dag. Tagit med henne ut på små miniutflykter .Promenad till hamnen och ätit glass.Åkt till ett växthus och köpt blommor.Nu den senaste tiden har vädret varit så ostadigt att vi inte gjort spå mycket.Åkt med hunden till nya skogar.

Stolt ägare till fem La permer

Eda
8/28/19, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hitintills i stort sätt jättebra. I juni var vi på en mycket trevlig Donaukryssning, därefter har vi hälsat på barn och barnbarn i Dalarna och nu senast varit på en 650 mil bussrundresa i Skottland med bl.a. Tatoo i Edinburgh. Det enda otrevliga under semestern inträffade på väg till ett besök i Wien under försommaren då min resväska tvärnitade vid en järnbalk i Rödby och jag föll handlöst framåt och krossade näsbenet och fick flera tänder intryckta! Jag var då glad dels över att jag hade med det europeiska sjukförsäkringskortet och dels över den förträffliga sjukvården i Österrike (3 sjukhusbesök inklusive röntgen på 2½ timme) helt utan kostnad. Jag fick t.o.m. antibiotika för 10 euro.
Eventuellt kommer vi i september att hyra en stuga i  i Lindvallen och göra  trevliga vandringar i egen takt.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sjuttan
9/26/19, 9:26 AM
#3

#2. Det måste varit fantastiskt att se på plats se Tatoo i Edinburgh! Såg den nyligen på TV. Så hemskt med olyckan, särskilt i ansiktet - men fantastisk vård - otroligt med tanke på hur vi har det här numera. Hoppas du är återställd nu.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Eda
9/26/19, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#4

Tatoon var fantastisk, jag såg den också i repris på Tv.
Tack för din omtanke, min näsa är okej och att tänderna är lite intryckta tänker jag inte åtgärda.

Vi var i Lindvallen förrförra veckan, i stort sett fint väder, men kallt. I Lindvallen tog vi en dag liften upp på fjället och vandrade därifrån till Södra Kungsleden och sen gick vi tillbaka. Som längst gick vi 16 km på en dag, hyfsat tycker jag som är en gammal otränad tant.

Nu är vi i vår älskade hyrstuga för en vecka på Dalarö. Så här sent på året har vi inte hyrt stugan tidigare, men i somras var den redan uppbokad för hela sommaren. Det första vi såg när vi kom till stugan var två rådjur som stod på tomten. Hösten här är också fin med nypon och en del träd som nu fått vackra höstfärger. (Huset på bilden är inte vår hyrstuga utan utsikten från stugan)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sjuttan
9/26/19, 8:51 PM
#5

Härligt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: