Annons:
Etikettövrigt-anhöriga
Läst 484 ggr
Draken
11/27/19, 10:32 AM

Julen närmar sig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar Julen närma sig, och jag är lite nyfiken. Hur firar alla  här inne sin jul ?  Och hur gör ni i förjulstiden ?

Jag brukar fira min jul med min familj. Alla barnen kommer hem och äter julmiddag med sina respektive. De kommer oftast hem dagen innan, då vi brukar spela bingolotto på uppesittarkvällen.

Vi äter normalt middag  vid 14 tiden på eftermiddagen, och då brukar vi vara klar lagom till Kalle Anka kl.15.

Barnen och gubbarna tittar på Kalle Anka och jag , äldsta dottern och svärdottern brukar ta hand om disken efter maten.

När disken och Kalle Anka är klart, så brukar vi öppna julklapparna.

Berätta gärna hur ni gör och hur ni firar. Posta bilder på adventpyntning, julpyntning, ja vad som helst som har med julen och förjulstiden att göra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Soligajag1
11/27/19, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Orkar inte ens tänka på det nu , Vill / måste ta EN dag i taget . Tröttnat på Jul 🎄 o allt vad det hör till . Måste lägga bort ’Alla måsten’ och ta hand om mig själv! Så det blir det för mig!! En lugn och åter en lugn Jul ! 😀🎄🌹 Med dessa ’mysiga’ kissemissar! 😻😻🥰

HH 🙂

Honestyisdead
11/27/19, 11:16 AM
#2

Först med familjen först. Glögg, pepparkakor och mögelost till Kalle, sedan mat sedan julklappar och sist kaffe. Ibland träffar jag vänner efter det. Får se hur det blir i år.

Maria
11/27/19, 11:24 AM
#3

När vi fick barn så bestämde vi för att ha julen hemma hos oss och alla som ville komma var välkomna.

Nu har vår son fått barn och gjort på samma sätt😉 så vi firar hos honom och hans familj på julafton.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
11/27/19, 12:00 PM
#4

Firar antingen hos min bror och hans familj eller hos min brorson och hans familj. Det varierar år från år. Oftast börjar vi efter Kalle. De som vill titta på Kalle gör det och så sammanstrålar vi efteråt och äter julmat. Sedan blir det julklappsutdelning innan gröten och gottebordet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
11/29/19, 2:44 PM
#5

#1 Ibland måste man lägga allt åt sidan och bara tänka på sig själv. Hoppas du får en jättefin och lugn Jul ❤️

#2 Jag och ena sonen jobbar dagen på Julafton, så det blir en liten förskjutning av julmiddag och julklappar ;) Men de yngsta barnen börjar bli såpass stor nu, att det går att prata med dem och förklara varför det blir försening ;)

#3 De äldsta barnen har flyttat ut, men de vill ändå fira julen här hemma, med sina respektive. Och det får de så gärna. Det blir förmodligen ändringar när de själva får barn, så jag får njuta så länge jag kan av att ha middagen här hemma 😃 ;)

#4 Låter helmysigt med julklappar, gröt och gottabord  😍😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
11/29/19, 4:40 PM
#6

#5 Ja, det brukar vara mysigt. Inga krav, bara trevlig samvaro. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Draken
11/30/19, 11:42 AM
#7

#6 Det är mycket det julen handlar om. Trevlig samvaro och inga måsten, bara njuta av varandra och må gott :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
11/30/19, 3:24 PM
#8

#7 Ja verkligen. Det är så jag vill ha mina jular.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
1/18/20, 11:45 AM
#9

Apropå att det snart är Jul!

Det finns fortfarande möjlighet att göra kap när det gäller julgrejjor - oftast 50% rabatt eller mer eftersom man vill tömma lagren.

Passa på och handla julprylar billigt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
1/18/20, 1:32 PM
#10

Brukar alltid göra det - om jag inte är i akut behov av något innan jul, som t.ex. ljusslingor eller adventsljusstakar som gått sönder. Dessa brukar oftast inte vara kvar när det är rea. Åtminstone inte de sorter jag vill ha.

I år passade jag på att köpa några askar julgransljus (stearin) när det var 50% rabatt. De är tillräckligt dyra ändå, så jag blev jätteglad när jag såg att det fanns några askar kvar. De hör annars till de varor som oftast är slut långt innan rean startar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: