Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettlivshotande-sjukdomar
Läst 529 ggr
[Nalle1976]
8

Svärfar död i corona.

Min svärfar dog igår på morgonen på Södersjukhuset i sviterna av corona och han blev 88 år, han var dement och led av alzheimer. Hans minne kommer jag att bevara om hur fin människa han var, hans död blev hans befrielse då han var svårt sjuk i alzheimer. I praktiken så dog han för 4 månader sedan då han inte uppfattade sin omgivning så som han gjorde innan han fick alzheimer, men nu blev det så defenitivt och han är borta. Det gör ont och jag tillåter det att få göra ont, nu får han äntligen ro och vila, hans hustru har givit honom handen och nu får dom äntligen återförenas igen.

[EM_L]
1

Beklagar!

[Nalle1976]
0

#1 Tack fina du.

Vixxen
1

Vila i frid!

Draken
1

Beklagar sorgen.

Vila i frid

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

MonicaLagerquist
1

Beklagar ❤️

Stolt ägare till tre La permer

Eda
2

Beklagar sorgen.
Det är alltid oerhört sorgligt när någon går bort, men samtidigt måste detta ha varit en lättnad för just honom till skillnad mot alla andra som avlider på grund av Corona och inte alls vill avsluta sitt liv i förtid. 

Min mamma som blev 97 år var rullstolsburen och demenssjuk, hon låg sista månaden av sitt liv i sängen och skrek ”jag vill dö”. Hon kunde tala men kände inte igen mig, så för henne och oss anhöriga kom också döden i form av en stroke som en befrielse.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[Nalle1976]
0

Tack alla!