Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettatt-vara-anhörig-till
Läst 1625 ggr
JereMina
2

Min äldsta morbror

Han har lungcancer och har fått cellgifter och blivit strålad. Jag fick veta i helgen att min kusin, hans dotter undanhåller för honom att han har den mest aggressiva lungcancer man kan ha.

Det gör mig så arg för jag tycker inte man gör så, han är inte omyndigförklarad?

JohannaEkroth
2

Beklagar verkligen, Susanne! Nä jag gillar inte tanken överhuvudtaget att man undanhåller. Det spelar ingen roll om det är ett barn eller vuxen.

Det sägs att när det är dags att gå vidare för den sjuke, vet denne om det först av alla, utan att någon behöver berätta det. Han har nog sina aningar och känningar din morbror tror jag.

Kram

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Geru
2

Det kan väl förstöra hans moral, att veta att nästan ingen överlever det. Så tänker jag. Annars så håller jag med dig om att det är en väldigt dålig sak att undanhålla.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

JereMina
1

Jag går till mig själv och tänker att jag skulle vilja veta vad som händer med min kropp och vad jag skulle måsta kämpa emoten sådan gång.

En annan sak som är konstig är att läkaren berättat för dottern för de brukar vara så strikta med sekretessen Obestämd

JohannaEkroth
2

De brukar ju vända sig till patienten först och främst… Obestämd

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kalendula
1

Jag kan bara säga att jag håller med er!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Shaman]
2

Uch vilken svår situation och kan bara hålla med man har ju rätt att veta sen blir det även här ett frågetecken kring just sekretessen den vi alla ska kunna lita på.

Han har ju all rätt att veta om att han är riktigt sjuk för vad händer den dagen han inser att det kanske inte alls går då kommer ju en dödsångest för många.