Planering av sommarsemester
Foto: Fallängetorps hemsida
Efter att min man och jag gjorde oss av med vår sommarstuga när barnen blev stora har vi i stället gjort en hel del resor, hyrt stugor och gått på c:a 40 folkhögskolekurser.
Folkhögskolekurserna tycker vi (till 95%) har varit jättetrevliga. Vill ni gå på någon är det hög tid att anmäla sig nu. Vi hittade en sån trevlig kurs i år om Hälsingland, men bara jag fick plats, min man står nu som 1:a reserv!
Har ni anhörig med funktionsnedsättning finns också anpassade Folkhögskolekurser. I min blogg har jag för flera år sedan skrivit ett inlägg som handlar om hur man hittar anpassade semesterstugor, hotell, vandrarhem, campingplatser, folkhögskolekurser m.m. för personer med funktionsnedsättning. I bild syns Fallängetorps vandrarhem som i Mellangården har hög tillgänglighetsanpassning i bottenplanet.
Eftersom flera av länkarna inte längre fungerade, är de nu uppdaterade.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2012/10/18/sommavistelse-for-handikappade/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2025-01-25 16:35 av Eda