Tips - Problem i vardagen
Hejsan
Jag behöver din/er hjälp.
Jag studerar inom design och vill ta fram nya / förbättra gamla produkter för personer som tex har funktionsnedsättning eller andra fysiska eller psykiska sjukdomar.
Är det någon dålig produkt som du använder dagligen eller en funktion eller annat ni stört er på? Eller produkt som ni saknar.
Berätta det hemskt gärna för mig.
Är det något du eller någon i din närhet som inte kan göra vissa saker. (Kan vara stort som litet)
Det kan vara allt ifrån hårfönen är omständig att använda hemma till hur toaletten är svårrengjord eller att sängbordet är svårt att använda / utnyttja full ut. Vilka produkter som helst.
Det skulle vara till otrolig hjälp för mig
Skriv här, skriv ett medelande här på iFokus eller skriv till min mail. Så kan vi föra en dialog vid intresse.
Hälsningar
Peter Hälldahl - Design student
Oj vad jag blev glad av detta! Jättebra initiativ!
Jag har stora problem med "korgarna" i diskmaskinen. Är lite fumlig i händerna och har svårt att få in tallrikarna i "facken" och få glasen att stå upp. Har ofta sönder glas då de ramlar under tiden jag plockar i/ur.
Kanske något för dig att spåna vidare på?
Med vänliga hälsningar
Chess
Min idé handlar inte om att förbättra en funktion utan om att försköna.
Jag går med krycka och kommer förmodligen göra det länge. Kryckor som landstinget tillhandahar är väldigt grå och fula.
Nu finns det att köpa kryckor med olikfärgade handtag (topp) och jag har köpt en röd som jag målat blommor på själva stången.
Det hade varit kul med kryckor med kanske läderhandtag, läder med nitar, fejkat ormskinn, med hjärtan eller precis vad som helst.
Själva stången skulle man också kunna göra roligare som en spiral, gummiklädd, mönstrad eller liknande.
Skickar en bild på min krycka.
/Maria
#3 Gud vad snygg! Vad har du använt för att måla på blommorna?
Går också med krycka (grå och tråkig) hade varit roligt med någon lite piffigare absolut.
Med vänliga hälsningar
Chess