Bedrägeri
Vad känner ni när hör om dessa ligor som organiserat lurar Försäkringskassan på miljardbelopp i form av assistansersättning?
Jag känner att det är så ruttet och att det kan komma att slå tillbaka mot de som verkligen behöver denna ersättning. Risken är att det blir så hårt och kontrollerat att vissa kan bli helt utan.
Men hur ska myndigheterna kunna sätta stopp för denna organiserade brottslighet?
Pappan som tvinagde sin dotter att spela sjuk fick ju 4 års fängelse och det tycker jag var rätt. Vad tycker ni?
Kan bara hålla med dig Jeremina för så många sjuka som finns och oskydligt drabbas pga av såna som enbart leker med systemet.
Tyvärr är det den som verkligen behöver och som inte med näbbar pch klor orkar pga olika hälsoskäl agera för sin egen rätt.
Så visst ska dom stoppas när det finns människor som verkigen behöver hjälpen.
Man blir så arg på sånt här dom inser inte vilka dom förstör för.Hemskt fruktansvärt hemskt .
Tycker det är helt galet att folk ens kan komma på idéen att försöka lura till sig pengar på detta sättet. Har sett hur det verkligen har slagit fel för dom som behöver det. Varit ute på ställen som förlorat assistanstimmar som verkligen behövts eftersom det har blivit så skärpt på grund av allt fusk. En släkting till mig fick knappt assistans efter att han fått en stroke, blivit halvsidesförlamad och nästintill döv och blind på den förlamade sidan. Först när vi hotade med att gå ut till media om det så fick han assistenter.
Det slår ju så fel. Dom som verkligen behöver assistansen drabbas för att några människor inte kan vara ärliga. Känns som en rejäl spark i magen för dom i vårat samhälle som verkligen behöver hjälp.
Jag avskyr alla former av bedrägerier, det är vi vanliga skattebetalare som får sota för detta sedan…
Och det kan bidra till att det kommer att bli svårare att få igenom sina ansökningar till det för de som verkligen behöver hjälpen!

Sådant får mig att se rött!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Har verkligen svårt att förstå att läkare kan bli så lurade så att dom inte kan se de som bluffar på det hemska sättet, för dom måste väl bli grundligt undersökta innan? 
tro hopp och kärlek...
#4 Visst är det märkligt 
#4 Ja de som bedrar är slipade och väljer sådana tillstånd som de vet är lätta att tillfälligt fejka om man är manipulativ och som det kanske inte är "politiskt korrekt" för läkarna att ifrågasätta för mycket.
Men t ex FK reagerar på fel sätt med kollektiva bestraffningar på ALLA som redan ligger, istället för att utbilda sig i vad DE gör fel i dessa situationer.
Med vänliga hälsningar Lisa