Bra skrivet!
När en människa under upprepade tillfällen och under långa perioder i sitt liv utsätts för prövningar och lidande är det en del som drabbas av psykisk ohälsa genom detta. En del försöker fly med hjälp av alkohol, droger eller mediciner.
En människa som trots alla möjliga svårigheter och prövningar ändå möter morgondagen med ett leende, tror på livet och sina möjligheter är nästan ett regelbrott.
Lägg till en kontakt med socialtjänsten och en handläggare med förutfattade meningar så har du en underbar cirkus att leva med och i.
Du kommer att få genomgå en massa konstiga utredningar för att utesluta personlighetsstörningar.
Tester för att kartlägga din personlighet, ditt beteendemönster, din intelligensnivå. De kommer utreda om du har beteendestörningar, lider av NPF, din anknytningsmodell och utsätta dig för psykoanalyser…
Skulle dessa trots allt inte visa att du avviker på anmärkningsvärt sätt eller lider av nån form av psykisk ohälsa så kommer din nykterhet och drogfrihet att ifrågasättas.
En människa ska inte palla alla motgångar utan att bryta ihop.
En människa ska kunna fås att knäa genom visst myndighetsmissbruk.
Hur jag vet detta???
Det är en del av mitt liv jag beskriver…
När allt annat misslyckats finns bara misstanken om missbruk kvar att klamra sig fast vid och drogtester att kränka med.
Och trots att det är 2012 så är inte testerna tillförlitliga.
Jag har under flera år fått lämna tester utan anmärkning men för 2 veckor sen hämtades min dotter från umgänget hemma för att drogtesterna visade positivt på amfetamin och extasy.
En svår chock för både flickan och mig…
Jag har levt i en bubbla dessa veckor och gråtit och rannsakat varje sekund av mitt liv för att försöka förstå hur, när, vem, varför???
Idag kom äntligen den nya analysrapporten från statens kriminaltekniska laboratorium.
Det finns inga som helst spår av några droger eller gifter i mitt urin.
Jag är arg, ledsen, besviken… Känner mig kränkt och bestulen på något av det mest värdefulla i mitt liv. Tid med min dotter.
Så nu vet ni varför jag varit så nere och så ofokuserad de senaste veckorna.
Och nu ska jag njuta av denna helgen med min dotter och ser fram emot tisdagen för att se om de på socialtjänsten kan klara av att få ur sig en ursäkt… De har verkligen dömt ut mig under tiden vi väntade på analyssvaret genom ohärliga mail mm.
Jag hade rätt.
De hade fel.
(Fått godkänt av min vän att kopiera denna text)
Ja hur det kan vara. Man är stark som orkar sånt där.
Med vänliga hälsningar Lisa
Min vän är det, men nu är droppen runnen..
Hoppas det ordnar sig för henne! Gillar din clown-bild btw!
Med vänliga hälsningar Lisa
Vårat samhälle är sjukt.
#3 Hoppas jag med. Thanks ツ
#4 Totalt!