Julklappar!
Vad har ni fått/gett bort i julklapp 2012?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Har bl.a fått badskum, gåvokort på att jag gett 20 barn poliovaccin och en pyjamas.
Har gett pengakuvert, presentkort, kläder mm.
Och du själv, Jessica?
#1 låter som att du har fått bra saker!
Jag har fått ljusstake, pengar, armband, en blomma mm. För pengarna har jag än så länge köpt en warp overall och en kamera tror även att det blir en värmefilt som jag länge har funderat över (är väldigt frusen av mig).
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Min absoluta favorit julklapp i år var en låda med massor med "bra att ha" småsaker. Där i fanns det bla en ny spritts, muffins formar i olika former, lite roliga ljus, potatis sticka, vackra servetter, potatisskalare och ett persentkort på 200 kr till en pysselbutik.
Det är min älskade mamma som under året har köpt småsaker som jag har klagat på att jag inte har eller som jag har men börjar bli gammla osv. Verkligen en toppen present.
Den julklappen som blev mest lyckad från min sida i år var en vandringsstav som jag har huggit, täljt, slipat och färgat själv som det är meningen att min mamma ska ha när vi är ute och går i skogen. Hon blev riktigt glad för den och nu väntar vi bara på lite barmark så blir det provkörning av den :)
Ingenting. Varken jag eller barnet fick någonting eller gav något. Vi har ingen familj, mer än oss själva - så vi satsade på någon extra korv på "julbordet" istället. Så han fick både hästkorv, medvürst och sojakorv.
#4 Så är det ju för många. Det är tyvärr många som inte får några julklappar. Det där med korven var en bra idé. 
Tyvärr handlar det ju annars ofta om fattigdom. Föräldrarna har helt enkelt inte råd att köpa julklappar.
Jag har inte råd att köpa julklappar till min familj. Jag får köpa saker för 10-20 kr till var och en. Det gör ont och jag skäms. Ondare gör det när de ger mig julklappar. Jag kan börja gråta av ren tacksamhet.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
# 5 Det är vår anledning med. Fattigdom, man får välja mellan mat eller present. Nu valde vi lite "lyxigare" mat än till vardags. Det kom vi överrens om var viktigare. :)
#6 Visst är det det. Men jag är ensam och gillar inte att sitta ensam. Mina systrar har välbetalda arbeten. Den ena chefsbefattning och den andra är ortopedtekniker/ingenjör och den ena systerdottern är så pass vuen så hon förstår värdet av pengar men den andra (snart 14 år) gör inte det och får allt hon pekar på.
Det är minst sagt en energikrävande julafton…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else