Planer för veckan?
Sista dagen på den här veckan och vi går snart in i en ny vecka. Har ni några speciella planer inför kommande veckan?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Vänta på ny kyl/frys, årsmöte med styrelsen, psykolog och läkare, äta semla på fettisdagen - det är min vecka det. :)
#1 Låter som en bra vecka (framförallt att äta semlor). 
Själv ska jag på möte på Miroi där jag äntligen har fått en jobbcoach. Inget jag ser fram emot men något man måste för att få pengar. Annars har jag inget planerat, tar dagarna lite som de kommer. 
Tack för att ni påminde mig om fettisdagen 
Hade helt glömt bort !
Jag ska nog ha en heeeel säng-vecka då jag har svårt att röra mig efter tatueringen jag gjorde igår
.. Hoppas det onda går över så man kan få något gjort !
Idag blev det långpromenad med bästa vännen i 3 timmar.
Vi tog en promenad igår också och då fick jag ont i foten, vilket höll i sig hela kvällen och natten. Trodde det skulle gå över när jag promenerat ett tag men blev mycket värre, så nu kan jag knappt stödja på foten…
Imorgon får det bli vila.
Onsdag ska jag på promenad med en tjej från iFokus och träffa henne för första gången, om min fot är okej då. Ska även träffa en tjejkompis, Sara, från skolan som troligtvis ska sova över hos mig.
På torsdag blir det bio och middag tillsammans med min ena bästa vän och ev. Sara. Vi kanske sover hemma hos Sara också.
Under helgen ska jag träffa yttligare tre tjejkompisar. Känns som jag har glömt någonting viktigt nu 
#4 oj det blev en riktig lång promenad men med rätt sällskap går allt utmärkt och man glömmer lätt bort tiden. Där jag bor har vi även lite sol vet inte om du har det där du bor.
Låter förövrigt som att du har en del och se fram emot i veckan. Vad har du gjort med foten? iFokus folk är väldigt trevliga 
Haha du låter precis som mig när jag la in mat i torrskåpet*generad*
#5 - Det snöade när vi gick imorse och var sol när vi kom tillbaka, -3 är det här ungefär, det var det imorse iallafall. Vi tar alltid långa promenader om vi tar en promenad, igår var vi ute i 2 h. Egentligen skulle vi ta en väldigt lång promenad idag, men min fot satte stopp för det, så vi fick vända efter tre timmar. Annars hade vi nog vart ute i typ 5-7 timmar och promenerat. 
Jag vet inte vad jag gjort med foten, den gör fruktansvärt ont. Helt plötsligt på promenaden igår gjorde det skitont, pulsade i snön mycket istället för att gå där det är plogat, för motionens skull. Antingen har jag sträckt den eller överansträngt den, antar jag. Jag har blåmärken på ena sidan av foten och den är svullen.. 
Oj, mat i torrskåpet… Hahahaha!
# 2
Mm, semlan var god.
Fast nu har jag ont i magen, för jag egentligen varken tål gluten eller laktos något vidare. Men det var fortfarande gott. 
Vad gör en jobbcoach? Hjälper den med CV osv?
#7 Det kan jag tänka mig. Det var länge sedan jag åt semlor senast var nog under gymnasietiden då jag fick stå och baka massor semlor.
En jobbcoach stöttar ungdommar och vuxna i aktivtetssökning. Man kan alltså få stöttning med olika saker tex cv, personligt brev mm. Meningen är att man ska hitta en sysselsättning så snart som möjligt. Jag har bara varit där 2 gånger ännu och statar om en vecka. Men det blir nog bra. 
# 8
Åh, ja. Sa senst idag att jag är så glad att slippa jobba just idag- Man får sådan träningsvärk av allt spritsande. 
Aha, men det låter ju bra - en sysselsättning är ju så viktig för det sociala.