Mörka tider, pepp tips?
Nu när de mörka tiderna är här, har ni medlemmar några bra tips på hur man piggar upp sig lite. Det är väldigt lätt att deppa ner sig när mörket och kylan kommer.
Även att kylan i sig kan vara ganska mysig(när man är inomhus)
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Några minuter i ett solarium brukar pigga upp mig under hösten/vintern när det är som mörkast 
#1 tack för dina tips!
Fler som har några tips? 
Jag har själv inte testat men D-vitamintillskott skulle kunna fungera.
Jag blir alltid pigg av att baka bröd på hösten, av någon anledning. Det är den enda tiden på året då jag bakar just bröd.
Annars är mitt tipps att passa på att köpa på sig äpplen och rotfrukter och köra dem i juicemaskinen. Vill man vara lite exotisk så brukar jag unna mig en färsk annanas och köra 50/50 med äpplen.
Något som brukar få mig att bli lite gladare är att baka, eller vara ute och gå med hundarna. Men det är ju bara tillfälligt, så fort jag kommer in så är ångesten tillbaks. Men det är ju bättre än inget iafl! 

D3 vitamin är ett måste för oss här uppe i Norden. Köp inte på apoteket, det är syntetiskt. Hälsokost gäller här och upp till 10000 iu/per dag kan man ta. Själv tar jag 5000 iu. Det stärker hela immunförsvaret och mycket mer.
Vad har du för peppnings tips?
Jag skulle vilja ha en sådan där väckarklocka som lyser - istället för ringer så man vaknar naturligt av att solen går upp.
Promenader är viktigt, så man kommer ut och får luft och kan lapa soltimmar. Så kan man krypa upp i soffan med tända ljus på kvällen sedan.
#8 tycker det låter som kanon bra tips.
Kylan mysig när man sitter inomhus, nä du… Jag har ingen värme i mitt rum. Eller rättaresagt, jag flyttade in nu i eftermiddags och elementet var avstängt så jag satte på det för ca två timmar sedan. Nu väntar jag på att det ska bli lite varmt också. 🥶
#10 Då blir det väl en hel del tända ljus? Hoppas att du har fått någon värme i rummet.
Nej, vi får inte ha levande ljus på rummet pga brandfaran. :)