Alternativ till att besöka anhörig!
ALTERNATIV TILL ATT BESÖKA ANHÖRIG, LÅT DEN ANHÖRIGA BESÖKA ER MED FÄRDTJÄNST I STÄLLET!
Jag hade en moster som blev 99 år, hon bodde på ett äldreboende och var rullstolsburen. Eftersom hennes son bodde utomlands var jag en av de få som besökte henne vilket inte blev så ofta beroende dels på att min mamma bodde på ett annat äldreboende som jag ofta besökte och dels på restiden som var c:a 2 timmar i vardera riktningen. (Buss – tunnelbana - buss samt promenad på drygt 1 km).
Besöksfrekvensen ändrades när jag kom på att moster kunde komma till mig i stället. Det gick till på följande sätt: Jag ringde äldreboendet och vi bestämde dag och tid för besöket, sen ringde jag färdtjänst och bestämde tid för besök och återresa. Det fungerade alldeles utmärkt, jag träffade min moster mycket oftare och dessutom tror jag moster tyckte att det var roligt med bilresan och få se Stockholms innerstad igen!
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Bra tips!

Bra om den äldre fixar at byta miljö.
Är den älgre dement kan det vara förvirrande att byta miljö.
Stolt ägare till tre La permer
När det gällde min moster fungerade det bra, hon kände ju också igen mig när jag hämtade upp henne i porten.🌺
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.