Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1784 ggr
wingren
0

"Det löser sig"

Varför säger folk ofta just "det löser sig" när någon mår dåligt eller när något jobbigt har hänt? Visst i brist på något annat att säga, men något borde man ju kunna säga som inte är en klyscha utan mer slagkraftigt?

JohannaEkroth
0

Ja det irriterar jag mig lite på också. Att jag mår dåligt just i denna stund är min verklighet just nu och då vill jag gärna bli respekterad och tagen på allvar.

Jag vet inte om folk är för självupptagna eller varför de svarar som de gör.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Hanna
0

Ogillar också att folk säger det. Särskilt om dem inte vet vad det handlar om. Hänt en del saker i mitt liv som inte löser sig och då blir jag arg när folk säger så och är bestämda med att det faktiskt kommer lösa sig..

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Maria
1

Jag har också råkat ut för de orden ett antal gånger detta året då jag varit så sjuk men jag försöker vända det till det positiva.

De säger ju inte detta för att vara elaka utan för att de kanske inte kan finna andra ord eller har svårt att få fram något bättre.

Ingen kan ändå förstå vad jag gått igenom så jag struntar i det och blir glad av att de ändå säger "något"Glad

/Maria

[TrevorS]
0

Jag tror på att tänka fint och hitta fina saker, fokusera på annat när det är jobbigt. För visst löser sig allt, men inte vill man höra det, så jag förstår vad ni menar!

Hanna
0

#4 Förstår vad du menar. Men dock kan det skita sig när allt är jobbigt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[TrevorS]
1

#5. Självklart att det gör det. Säger inte att det är det bästa att säga heller. Men det är en så kallad "standardfras" som när man ringer och frågar "hur mår du" och personen svarar "ja" säger personen "nej" blir det varför mår du dåligt. Svarar man ja, frågar man ju inte varför personen är glad. Brukar faktiskt jag göra, är lite tvärt om där. Glad

[SweetRose]
0

Håller med bumleboo. När någon har det svårt är det otroligt svårt att hitta rätt sak att säga, det löser sig är rätt bra tycker jag. Det är ju faktiskt så att tiden löser det mesta. Inte allt, men mycket.