Hasch - hur dåligt? - Del 2
Här fortsätter tråden http://anhoriga.ifokus.se/discussions/4ea31848d4ebea061000439a-hasch-hur-daligt
Med vänliga hälsningar Lisa
Forsätta diskussionen,,
Och den äviga frågan, om Alkohol är farligare en Cannabis,, och svaret är lätt Alkohol är farligare det är ren fakta..
Oc blir trött p folk som säger att hash är inköpsporten till tyngre droger, Men räknas inte Alkohol som en drog??? Och för 99% av folken som provar att röka Hash, var det Alkohol som dom prova först och det var inte tillräkligt s dom provade att röka på..
varför räknas inte Alkohol som inköpsporten?? Alkohol är ju lagligt och accepterat…
Och Cannabis avkrimiliseras i flera länder och några har legiliserat det..
Varför har dom det?? ju för att dom har gjort Vetenskapliga tester, undersökningar, för statistik mm……
Och det finns folk som klarar av att röka ibland, precis som det finns folk so kan dricka i rätta mängder. Men man hör och ser bara dom värsta sidorna av drogen i media…
Ska tilläga att kag har missbruksproblem och vet att jag inte klar av att ta droger eller att dricka i rätt mängd, därför jag inte använder något längre, och bara för jag har en Liberal syn på droger s vet jag att det är skadligt att missbruka vilken drog om helst och att jag inte klarar av att ta i rätt mängd.
Men det finns folk som klar att ta droger i rätt mängd,
Både alkohol och hash kan ge psykoser
Jag har aldrig varit så förtjust i hash däremot tycker jag att det nog borde legaliseras eftersom alkohol är legalt
Jag tror att ofta leder hash till tyngre narkotika eftersom det är narkotikaklassat och man går vidare till tynge saker
Jag har läst om narkotika i många år och är ingen som uttalar mig utan uppfattning om skador
Har själv varit alkoholist och amfetaminist
Jag beklagar verkligen för den uppväxt du haft
Missbrukare Måste få vård inte bara för sin egen skull utan också för dom närståendes skull som ofta har det jobbigare
Kram
/IA