Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 4433 ggr
BaraLisa
0

(OT) Prathörnan (1)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en tråd där du bara kan säga vad du känner för om allt möjligt, ingenting är rätt och fel (förutom att bryta mot lagen och våra regler).

Välkomna!

(Foto: Acer)

Med vänliga hälsningar Lisa

BaraLisa
0

Idag är en skitdag. Hoppas imorgon blir bättre.

Jess89
0

*kramar om* I morgon blir en bättre dag! Glad

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

JohannaEkroth
1

Lisa, om idag var skit så kan imorgon bara bli bättre! Flört

Själv har jag varit på Cirkus Maximum. Jätteroligt! Skrattade utav 17. Är väl 20 år sedan jag var sist… Förvånad Matade elefanterna och klappade hästarna i pausen.

Värt varenda krona! Tungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Kaktuz]
0

Vill inte ha den medicin jag har.. Jäkla biverkningar.. Annars fungerar den så men men..

Jess89
0

Bättre dagar har funnits, hoppas morgon dagen bli bättre.

[Kaktuz]
0

På dåligt humör.. Trött visseligen men ändå.. Förstör ju planerana för dagen..

BaraLisa
1

Bättre idag!

Jess89
0

Nästa vecka ska bli en bra vecka! Glad Hoppas på att kunna tänka mer positivt.

BaraLisa
0

Har tagit tag i så att jag kan börja cykla! Och kommit upp tidigt!

JohannaEkroth
0

Jag har skaffat hund!!! Kyss

BaraLisa
0

Men guh så fin! Berätta mer!

JohannaEkroth
0

River är en omplaceringshund på 7 år som har bott hela sitt liv hos en tjej i 25-30 årsåldern som nu har två små barn, ensamstående och jobb, så tiden räckte inte till för honom. Är blandras med pappan Norsk Älghund (=Gråhund) och mamman Golden Retriver. Han är helt underbar, relativt lydig, funkar jättebra vid hundmöten, lugn och stabil, går fint i kopplet när det krävs… Ja, en drömhund! Flört

Jess89
0

vilken vacker hund du har skaffat, lycka till med hunden. Har du haft hund innan?

BaraLisa
0

Grattis! Skrattande

JohannaEkroth
0

Jag har haft en akut omplaceringsschäfer för många år sedan innan jag hade katt. Det har alltid funnits hund i familjen och så fort jag var hos kopmpisar ville jag gå ut me deras hundar! Flört

Tack alla! Glad

Jess89
0

Låter som att du kommer bli en bra hundägare Glad

DuBetMig
0

"Känns som ingenting finns kvar av allt jag en gång var
Rädd att inte räcka till och bli ensam kvar.."

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

BaraLisa
0

#17 <3

Jess89
0

#17 vad får dig och känna så här? Rynkar på näsan

Jess89
0

Nog för att jag vill försöka att vara positiv, men går tydligen inte. känner mig yr, och magen strejkar. Jag som har planer på att gå en promenad med en vän. Hoppas att lite luft kan hjälpa!

DuBetMig
0

usch tror egentligen bara det är ångesten som spökar igen. Väntar på att bli godkänd till en operation som jag velat göra i flera år.. Men magkänslan säger att jag kommer få ett nej.
Jag som på senare tid alltid varit på positiv.. Nu känns allt bara åt h*lvete :( 
Och tyvärr när jag mår dåligt över en sak går mer eller mindre allt åt fanders..

Jess89
0

#21 *kramar om* vad är det för operation som du ska göra? Lycka till det ska nog gå bra ska du se. Försök och tänk att detta kommer gå bra. Men jag känner igen mig jag är likadan, jag blir snarare förvånad när det går bra för mig.

jag vet att det är svårt men försök och tänk att saker går bra, bara för att en sak går åt pipan går inte världen under. Det löser sig, vet att det är lätt för andra att säga. Men så är det! Glad

DuBetMig
0

#22 Jag ska göra, eller jag vill göra, en gastric bypass - en magsäcksoperation. men för det måste man ha ett BMI över 49 (vilket jag förvisso har) och lite så - känns som att jag kommer få ett nej trots allt.. Får se hur det går - ska träffa läkare inom 3 månader och då förhoppningsvis går det ju bra, men har sådan ångest innan dess liksom. Likt mig, iofs.

Jag är egentligen en väldigt positiv person annars, men det är när det kommer sådanna tillfällen som allt bara stupar rakt neråt.. Men det går över, skönt iaf att ni finns här på iFokus som stöttar, ni är guld värda! <3

Jess89
4

I morgon bär det av mot Örebro för intervju! :) Vi får se hur det går att hitta där, aldrig varit där innan.

Bighoj
1

Så jättemånga som ska göra magsäcksoperation egentligen.Lever vi för gott eller mår vi så dåligt psykiskt i dagens samhälle att vi tar till mat och godsaker som tröst ?

En operation kan vara en stor hjälp MEN jag hoppas att ni som väljer att göra en gastric bypass operation även får hjälp med den viktigaste biten,nämligen orsaken till varför det blev som det blev.

Jag känner igen mig i dom som skriver att man inte tror på något bra förrän det verkligen händer.Det bottnar nog i att man blivit sviken så många gånger att man tar för givet att bli sviken nästa gång också.

Där finns alltid små positiva saker att se framemot hur mörkt det än verkar vara för tillfället.För min egen del ser jag framemot en härlig semester efter ett år fyllt av ångest och annan skit.

Man laddar sina batterier i de bra saker som händer så att man är redo att ta itu med de tunga stunderna när dom kommer.

Glöm inte att alla vi människor är unika,det finns bara EN av DIG.

KRAM till alla som har det tufft i livet.

DuBetMig
0

stärkelseord Bighoj <3 Det värme =)

BaraLisa
0

Jävla skit(!)vaktmästaren som struntar i att jag inte kan spola i toaletten! Svarar inte i telefon. Visst man kan hyfsat fylla en hel stor hink och spola. Men hur kul är det i dagens Sverige där man betalar dyrt! gah!

DuBetMig
1

Idag ska jag åka in till stan och träffa vänner jag inte sett på månader!
Blir att käka någonstans, gå på stan och senare ikväll dra till underbara rockbar <3 
Dagen ser LOVANDE ut!

Anonym
0

Ligger vaken i sängen.. Hungrig.. och inte trött så jag kan sova. tänker nog lite för mycket.

BaraLisa
0

#29 Vad tänker du på? Fick du sova till slut?

Anonym
0

#30 Jag kände mig bortvald av en person, men vi redde ut det idag. Jo jag somnade tillslut :-)

BaraLisa
0

Skönt att höra!

Jess89
1

Ja!! jag klarade matematik a som jag har kämat med så länge.

JohannaEkroth
0

Grattis Jess! Kyss

Jess89
1

#34 Tack! bara och invänta betyg och skicka dem vidare och se vart det leder en :)

DuBetMig
2

JAG ÄR GODKÄND FÖR OPERATIONEN JAG PRATAT OM TDIGARE!! :'D
Ååååh LYCKA! :D

Anonym
0

Det blir bra! Men det är svårt när det är svårt…

DuBetMig
3

efter en vecka av total stress och ångest över skolan tänker jag tatuera in texten "Det är bara att bryta ihop och komma igen" - för det är precis vad jag gör - HELA TIDEN - i mitt liv. Och nej, det är inge fel med det, snarare tvärt om (:

BaraLisa
0

Katten snarkar som en hel karl och jag försöker ha tillförsikt. Det är så rörigt. Men det känns som att jag är på väg…

BaraLisa
1

det går bättre!!!

Nattuggla
0

Hur ska man göra när man har en såkallad vän som mest bara pratar som sig själv och sitt… ? Sa det till henne igår, varpå hon blev sur och tyckte att jag kunde höra av mig själv när jag ville prata nästa gång, istället för att hon ska skriva om sitt.. *suck*

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Jess89
0

#41 är det alltid så att personen pratar om sitt och låtar dig aldrig praat om dina problem?

Nattuggla
0

#42 Hon hör oftast av sig till mig när hon vill ha hjälp att förstå vad killar menar och inte menar, hon analyserar sönder saker och ting. När jag berättar något om mig eller så blir det mest korta svar, och jag har sagt saker jag oroat mig lite över förut till henne, men då gör hon det bara värre för mig.. hon hjälper liksom inte till..

Tex. Som när en kille jag är intresserad av inte skrev så mycket till mig på en dag fast han va inloggad på msn.. så blev hennes svar… "Fråga om han är otrogen" :S och liknande situationer… "Jag skulle tro att han kanske hittat någon annan tjej som du beskriver, men jag känner ju inte honom"

Förstår inte varför hon gör så… och hon är ändå 10 år äldre än mig..

Jess89
0

#42 sätt en gräns och säg ifrån om att allt inte handlar om den personen. Vissa människor vänder sig till människor som de märker bryr sig och kan ge stöd. Tyvärr är det en del människor som sedan skiter i en fullständigt eller bara ger korta svar tillbaka. Jag har varit med om samma saker, jag tror det är viktigt att man säger ifrån när det är så.

Har ni varit vänner länge?

BaraLisa
0

Fått jobb!

Jess89
1

#45 Grattis!

DuBetMig
1

- 17 kilo, går det bra lr? det känns som det typ c:

Jess89
0

#47 Grattis, bra kämpat.

Nattuggla
0

Har börjat lite smått att teckna/måla igen.