Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: psykiska-sjukdomar
Läst 6268 ggr
Jess89
0

Tecken på psykisk sjukdom

Alla som drabbas av en psykisk sjukdom behöver inte visa samma symptomer. När du har en psykisk sjukdom kan du drabbas av nedstämdhet, ilska, huvudvärk och viktnedgång. För att kunna få diagnosen psykisk sjuk krävs det att man har haft sina tecken under en lång tid utan avbrott.

Det är inte ovanligt att omgivningen till den med psykiske problem också drabbas. En person som är psykopat saknar medlidande och ser inte sin problem som en sjukdom och bryr sig inte om ifall personens problem går ut över andra människor. Vid den här punkten är det viktigt att den sjuke personen förstår och accepterar sin psykiska störning och vill ta tag i problemet, genom att prata om det.

http://psykiska-sjukdomar.se/

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
1

Är det någon som känner igen sig eller vet någon i sin omgivning som det stämmer in på?

Gör ni något åt saken i så fall vad?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

vallhund
2

Nej jag känner inte igen någonting. Självklart uppvisar människor med psykiska sjukdomar olika symptom, beroende på vilken sjukdom man lider av.

Psykopati är inte en sjukdom, däremot är det ett av kriterierna för att fastställa antisocial personlighetsstörning.

Länken som du lagt in i ditt första inlägg uppfattar jag som oseriös o okunnig. Där finns inga referenser öht till deras olika påståenden, eller vilka som står bakom sajten, ingenting om deras utbildning/erfarenheter. Psykisk sjukdom benämns inte oftare nu för tiden som psykisk störning, undras var de fått det ifrån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Disturbed-Angel
4

Håller med #2  Antar att den är driven av en privatperson och det borde framgå tydligare då det verkar finnas många felaktigheter på sidan tex: "Man brukar räkna in allvarligare psykiska störningar likt ADHD, autism och schizofreni som psykiska sjukdomar "

Vadå brukar? Vem gör det? Både ADHD och Autism räknas som funktionsnedsättningar, INTE sjukdomar.

För övrigt så förstår jag inte frågeställningen i denna tråden? Vad är det du vill veta? Om vi känner någon psykopat? I så fall nej det gör jag inte. Det är en psykisk störning som bara drabbar ca 2% av alla människor och klassas därför som väldigt ovanlig.

Intehärutandär
2

Nedstämdhet förstås och viktnedgång då man tappar aptiten. Annars att man isolerar sig. Det är den röda tråden för mig själv och de vänner jag har eller haft som genomgår en depression. 

För mig ökar också panikångest och jag får tätare panikattacker.

Men absolut, så ska man se upp med människor som isolerar sig - då får man passa upp och försöka få människan att gå en kort promenad regelbundet. Motion är ju känt att minska depressionen genom att blodflödet strömmar som ökar aptiten igen och ger ett lugn och klara tankar.

Denna kommentar har tagits bort.