Corona vaccinering
Har ni och era anhöriga blivit vaccinerade ännu?
Stolt ägare till tre La permer
En släkting på äldreboende har fått sina två vaccindoser. Vi vet ännu inte fått några rekommendationer hur det ska gå till, men vi borde kunna få träffa henne nu.
En släkting som jobbar i hemtjänst har fått sina doser, och det är ju bra, men inte hennes 90-åriga mamma som lever utan hemtjänst.
Så det tycks dröja.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Svärmor fick tidigt i januari sin första spruta och efter ytterligare två veckor fick hon den andra.
Min man är ju över 70 så vi väntar på att han ska få besked om när han ska vaccineras och jag får väl antagligen vaccineringen då.
Jag blev vaccinerad förra veckan med dos 1. Jag skall ha dos 2 den 28 April, Astra Zeneca.
Mina föräldrar blev vaccinerade för några veckor sedan och ena sonen blev vaccinerad igår genom jobbet.

Nu har dotter fått tid för vaccination.
#4: Gick det bra med vaccinatioonen för dottern ?

#5 Jag har inte hört av henne ännu.

Pratade med svärmors syster idag.Hon ska få sin andra spruta om en dryg vecka.
#6: Ok, hoppas hon klarade sig utan för jobbiga biverkningar.
#7 jag skall få min andra den 28 April. Astra Zeneca, så jag är lite nojjig just nu faktiskt.

Jag hade missat datumet.Men idag har hon fått den och än så länge mår hon bra.Jag har ju varit lite rädd för att hon skulle vägra vaccinera sig då hon kan få för sig saker ibland.Men nu är den förata sprutan avklarad.Om sex veccor ska hon få den andra.
vad bra :)

Nu har man börjar vaccinera 75 plus i vårt område.
#11: De är inne i Fas 2 här nu.

Idag har pappa fått sin covid spruta.
När det var dags i november låg han på sjukhus och hade covid så då fick han den aldrig