Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikett: negativt-jobbigt
Läst 225 ggr
[0123]
1

Narcissistisk mor

Jag har en Narcissistisk mor som bara plågar mig hela tiden och jag tröttnat o vill bara här ifrån (hon gick ju ändå fram till mig och sa att hon hellre skulle vilja ha en dotter) och farsan är inte ett skit bättre (kanske inte nu längre då han började se livet i nytt ljus elr nåt efter en olycka för några år sedan)

Vad skulle ni göra? Flytta inom landet med nytt namn och hoppas på att de aldrig hittar dig elr bara lämna landet?

Maria
0

Kan du inte bara flytta till annan ort och bryta kontakten? Du behöver kanske inte vara så dramatisk att du byter namn.

/Maria

[0123]
0

Brutit kontakten har jag redan gjort sen sommaren 2019…grejen är att hon vill bara isolera mig hemma hos sig ända sen farsan gick ut med att han vill ta livet av sig för att hon vill inte bli lämnad ensam. Hon bryr sig inte om mig hon tänker bara på sig själv. Bara för att hon var maktlös framför farsan och fick aldrig som hon ville så tar hon ut sin vrede på mig…och jag har ju Autism det gör väl allt värre..Hon tror jag är dum i huvudet…

Maria
0

Du bor alltså hemma hos henne?
Förstår inte riktigt…

/Maria

Draken
0

Bor du hemma ? Det kan ju vara svårt att bryta kontakten om ni bor under samma tak.

Om jag vore du, så skulle jag flytta ifrån henne och bryta kontakten helt. Prata med din kommun eller sjukvården, de kanske kan hjälpa dig med lägenhet eller annat boende så du kommer bort från din mor.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[0123]
0

Nej, jag bor inte hemma jag har eget boende sen 10 år tillbaka och är självgående, va fan hur tänker ni? Jag behöver inte hålla nån annan jävel handen.

Maria
0

Det var att du skrev att hon ville isolera dig hemma hos henne. Då lät det som ni bodde ihop.
Inte alltid lätt med skriven text😉

/Maria

Draken
0

#5: Det var inte meningen att såra eller göra dig upprörd. Det var lite tvetydigt i inlägget om du bodde hemma eller inte.

Bor du nära din mor, eller bor du en bit ifrån ? Säg ¨åt henne att hålla sig borta, att du inte vill ha med henne att göra. Svara inte när hon ringer eller byt telefonnummer.

Eller så flyttar du till en annan stad en bit bort, om du har möjlighet till det.( kan ju vara svårt om du har fast anställning t.ex)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[0123]
0

#6 #7 ok, förlåt det var jag som gick för långt…

Jag bor på andra sidan stan, och bröt kontakten med båda föräldrarna och lillebror tillochmed då sommaren 2019, jag bara blockade alla tre på mobilen o vände dom ryggen.

Fast anställning har jag, men det får inte bli ett hinder…Jag har kollat in en annan stad 5 timmar bort…men det är det som känns så osäkert då jag inte vill att hon står där vid dörren en dag och säger "Ha! Där är du ju trodde du att du kunde bli av med mig?"

Maria
0

#8 Respekterar din mamma inte att du har brutit kontakten? Brukar hon knacka på ?

/Maria

[0123]
0

Nej, hon törs inte tror jag för att hon gjorde bort sig rejält mot mig framför släkten då 2019 när hon blev förbannad mot mig och verkligen skällde åt mig och sa att "krysta ut dig var det värsta jag har gjort" eller nånting sånt kommer inte ihåg riktigt jag hade stängt av hörseln liksom o bara titta ner golvet o det gjorde väl henne ännu mer förbannad för hon antog väl att jag lyssnade inte…

Maria
0

#19 Usch vad illa att säga något sådant till sitt eget barn.

Men försöker hon kontakta dig numera? Annars kanske du bara kan låta det vara utan att flytta så att säga.

/Maria

[0123]
0

Nej, hon ska ha varit dum i käften bakom ryggen på gymmet hon går till (tror att det är gymmet) där jag antar hon säger att jag fattar ingenting för att jag har Autism att jag är dum i huvet och att alla ska bara lämna mig ifred…Jag misstänker att nästan hela stan vet om det för att folk tittar konstigt på mig.

Maria
0

#12 Är du säker att det är så?

Det känns ju ganska onödigt för dig att behöva flytta om det bara är en känsla du har.

/Maria

[0123]
0

Nej, jag är säker…

Draken
0

Så säger man väl inte till sina barn 🙁 jag har varit rosenrasande på mina mellan varven, även de vuxna, men har aldrig sagt något dylikt till nån utav dem.

Om jag vore du och det fungerar med arbetet, så skulle nog jag flytta. Du behöver väl inte lämna din adress eller telefonnummer till henne ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[0123]
0

#15 Hon ville ju hellre ha en dotter…det sa hon till mig.

Nej, aldrig i livet jag vill inte att hon ska veta vart jag flyttar. Problemet är väl att det går att söka på namnet via hitta..se eller eniro o sånt där adressen visas och då ser hon vart jag bor, det är ju därför jag vill byta namnet också…

Draken
0

Ja det är ett dilemma. Hoppas att det löser sig för dig.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
0

Att byta namn behöver inte vara så krångligt. Att flytta till annan ort går ju att fixa också.

Du vill egentligen komma ifrån din mamma för allt skitsnack hon har gjort. På en annan ord så är det ju ingen som känner varken dig eller din mamma så det kanske kan bli en nystart.

/Maria

Nephi
0

Har du ett vanligt ”Svensson” namn så ser jag inte vitsen med att byta namn om du flyttar långt 😉

Som brevbärare följer jag lätt dem med lite ovanligare namn när dem flyttar runt i staden, men dem med ”vanliga” namn blir en del i mängden. Flyttar du till en större stad med flera människor med samma namn blir det svårt för henne att bara gissa vem av alla hon skulle åka till i så fall. Eller skaffa en box adress så går det inte att spåra dig längre än stad 🤷🏼‍♀️

Hitta.se sparar i vissa fall gamla adresser så se till att ta bort det om du flyttar 😉
Dem flesta som tagit bort sig själva från hitta och Eniro glömmer Ratsit

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

[0123]
0

Så de flesta föreslår flytt inom landet då antar jag…

Maria
0

#20 Såvida du själv inte har en längtan att börja om i ett annat land så är det ju enklare att flytta inom Sverige.

/Maria

[0123]
0

Jo, det är ju det…