Anhöriga iFokus

Anhöriga

Etikettertips-och-rådövrigt-anhöriga
Läst 34 ggr
Eda
1

Test av klistring/limning av textilier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu testat tre olika textillim för att se vilket som är mest lämpligt för olika tyger.
Se; https://textilochtips.wordpress.com/2024/10/21/test-av-klistring-limning-av-textilier/
Det finns många som vill hjälpa sina rörelsenedsatta anhöriga att anpassa kläder men som inte har sykunskaper eller symaskin, jag tänker därför testa anpassning av befintliga kläder som långbyxor, blusar, skjortor, caper mm med textillim. Hitintills har jag bara gjort en beskrivning på anpassad klänning och kjol som jag redan skrivit om här nedan.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

1. INLEDNING   a. Skillnad på lim och klister   b. Anledning till detta blogginlägg   c. Vad jag vill testa2. VAD MAN BÖR TÄNKA PÅ VID VAL AV LIM 3. TESTER JAG HITTAT PÅ NÄTET4. VILKA LIM JAG TESTAT PÅ TYG & KARDBORRBAND SAMT        BRUKSANVISNING FÖR RESPEKTIVE LIM5. VAD JAG PROVLIMMADE OCH HUR JAG…