Ensamma kvinnor
Det talas för lite om ensamma kvinnor som sitter hemma och dricker för sig själva. Många sitter hemma då barnen är på skolan och de äldre kvinnorna när männen är på jobbet.
Låter detta konstigt? Jag har erfarenhet av detta med att ha haft kontakt med kvinnor i dessa situationer. De glöms bort och ingen lägger märke till de då anhöriga oftast döljer det.
97% av alla alkoholister är just ensamdrickande, som smyger med det hemma.
Dom andra 3% som återstår är A-lagarna man ser ute på stan, som ofta också är hemlösa.
Kvinnan som alkoholist lägger människor ogta onte märke till, därför att fördommen säger att kvinnor inte ska dricka alkohol. Kvinnan har ju dessutom sämre tolleransnivå än mannen. O därför går det fortare för en kvinna att bli alkoholist än det går för än man.. Detta beror på att kvinnan har mindra organ än mannen o därför inte kan tillgodgöra sig alkoholen lika snabbt som en man.
Åh, jag kan skriva hur mycket som helst om detta. 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skriv en artikel vid tillfälle 
Om jag kan för det är så himla mycket 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag tror att kvinnor har större förmåga att dölja sitt missbruk, till en viss gräns givetvis. Pratar man neuropsykiatriska funktionshinder så vet jag att kvinnor är svårare att diagnostisera och märka att det är något "fel", eftersom vi tenderar att ha en större social förmåga än män och kan anpassa sig bättre och "maskera" sina svårigheter.
Kanske är det samma med missbruk. Kvinnor anstränger sig mer och är bättre på att dölja och låtsas som att allt är tiptop?
Ninjakossan…(vilket nickname) jag tror att det är som du skriver!
Haha, jag tar din reaktion som en komplimang! Jag gillar det, hoppas det ska vara lätt att komma ihåg!
Visst var det en komplimang Ninjakossan