Föräldrar t. ADHD/ADD
Någron som är förälder till barn med ADHD eller ADD etc. är välkomna att skriva i den här tråden! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Hejsan
Jag är ny här och satt och bläddrade igenom sajterna och hittade hit.
Jag har en vuxen son med diagnosen ADD. Vet igentligen inte så mycket om det, då han fick diagnosen som vuxen. Men har alltid sett att han varit lite "annorlunda"om man nu kan säga så.
Att jag ordnade en utredning var att jag ville att han skulle få en diagnos så folk omkring oss kanske skulle förstå lite mer hur han fungerar och ha lite mer förståelse för honom.
Han fungerar hur bra som helst och jobbar som alla andra. Men jag som känner honom vet ju vad som skiljer honom åt. Men å andra sidan. Vem vill vara perfekt
Hej!
Toppen att den här sajten dök upp. Det är mycket man funderar på som anhörig. Så mycket man behöver försöka förstå.
Jag är mamma till en 7-årig pojke som fick sin diagnos, adhd med autistiska drag, nu i somras.
Det var jag som drev på utredningen. Min man förstod inte riktigt vad det var jag såg, men jag har någonstans alltid vetat att det har varit något "fel". Ända sen sonen var väldigt liten.
Jag har en liten kille som är rastlös, arg och enormt krävande hela tiden och ibland känns det som om hela vår tillvaro går ut på att försöka förutse eventuella utbrott innan de uppstår så att vi får en chans att avvärja dem.